آخرین اخبارافغانستانسیاست

روز جمعه رسماً مبارزات انتخاباتی نامزدان پارلمانی آغاز می‌شود

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات ازآغاز رسمی مبارزات انتخاباتی نامزدان پارلمان در روز جمعه(۶ میزان) الی ۲۵ میزان خبردادند.


مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات ازآغاز رسمی مبارزات انتخاباتی نامزدان پارلمان در روز جمعه(۶ میزان) الی ۲۵ میزان خبردادند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حفظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (۴ میزان) دریک نشست خبری درکابل گفت: مبارزات انتخاباتی نامزدان پارلمان روز جمعه رسماً آغاز شده و الی ۲۵ میزان ادامه خواهد داشت.
آقای هاشمی با بیان این که نامزدان باید مطابق لوایح کمیسیون انتخابات مبارزات شان را آغاز کنند گفت:« هیچ یک از نامزدان حق ندارند که درامور مبارزات انتخاباتی یکدیگر مداخله کرده و برای یکدیگر مزاحمت ایجاد کنند.»
هاشمی خطاب به نامزدان گفت: کمپاین تان نباید برای دیگران ایجاد مزاحمت کرده و نظم عامه را در سطح شهر برهم بزند.
عدم مداخله سکتور امنیتی درامور مبارزات انتخاباتی، مساعد نساختن حضور نیرو های امنیتی ازسوی نامزد درامورمبارزات انتخاباتی خویش، استفاده نکردن از سریش در تصویر ها و استفاده کردن از الی سی دی و بیلبورد ها ازماده های لوایح کمیسیون انتخابات برای مبارزات انتخاباتی نامزدان پارلمان می باشند.
سخنگوی کمیسیون بیان داشت نامزدان در کابل حق ندارند که بیشتر از۲میلیون و ۶۵۰ هزار افغانی در کمپاین شان استفاده کنند.
هاشمی از رسانه ها هم خواست که در نشرات شان برای نامزدان عدالت را درنظر بگیرند و نباید غیر معیاری نشرات داشته باشند.
وی از حکومت خواست که از پروسه ملی انتخابات به صورت جدی حمایت کند تا این پروسه ملی موفقانه به سر برسد.
سخنگوی کمیسون گفت: آغاز کمپاین عمومی برای آگاهی دهی، استخدام کارمندان در ولایات و ارسال مواد لازم انتخاباتی در ۲۱هزار محل از اولویت های کاری ما می باشد که آغاز شده است.
انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در ۲۸ ماه جاری برگزار شود و مطابق قانون کمیسیون نامزدان می توانند تا ۴۸ ساعت قبل از آغاز روز انتخابات به مبارزات انتخاباتی شان ادامه دهند.
هاشمی می گوید: تاریخ انتخابات که در ۲۸ میزان مشخص شده است، عقب گرد نداشته و اراده ملت و دولت این است که در این روز انتخابات پارلمانی برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا