آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

روز شنبه زمان برگزاری انتخابات اعلام می‌شود

رییس کمیسیون انتخابات امروز (چهار شنبه، ۸ فروردین/ حمل) گفت که تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، روز شنبه در یک نشست عمومی اعلام ‌می‌شود.



به گزارش خبرگزاری دید، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات، امروز در مراسم گشایش مرکز توزیع شناسنامه‌های ورقی در شرق کابل گفت: «روز شنبه تایم‌لاین انتخابات در یک مجلس علنی برای مردم از طریق رسانه‌های اعلام خواهد شد.»
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که انتخابات در فضای امن برگزار شود.
آقای صیاد در این مورد به رسانه‌ها گفته است که عملیات نصرت از سوی نیروهای امنیتی آغاز شده است و امیدوار هستیم که انتخابات در فضای امن برگزار شود.
از طرف دیگر، این کمیسیون خبر داد که کار انتقال مواد اساسی انتخاباتی را فردا پنج شنبه، آغاز خواهد کرد.
با این حال، نهادهای ناظر انتخاباتی هنوز هم به اصلاحات بنیادی در نظام انتخاباتی و در درون کمیسیون مستقل انتخابات بی‌باور اند و به آینده انتخابات با تردید نگاه می‌کنند.
گفتنی است که روز گذشته نیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) با تعدادی احزاب سیاسی در یک نشست خبری در کابل خواستار برگزاری بی‌قید و شرط، به موقع و شفاف انتخابات شده بود.
این در حالی است که برخی از نهادهای ناظر انتخابات از روند کنونی کار کمیسیون انتخابات ناراض هستند و حکومت را به دخالت و تلاش برای مهندسی انتخابات آینده متهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا