آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌ها

روز ملی خبرنگار/ شورای مقاومت ملی برای نجات: ما در تاریک‌ترین مقطع تاریخ افغانستان به سر می‌بریم

خبرگزاری دید: بیست و هفتم حوت روز ملی خبرنگار بار دیگر در حالی فرا می‌رسد که متاسفانه پدیده‌هایی چون آزادی بیان، آزادی رسانه و اطلاع‌رسانی آزاد در کشور ما به کلی مفهوم خود را از دست داده است و ما در تاریک‌ترین مقطع تاریخ افغانستان به سر می‌بریم.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به مناسبت روز ملی خبرنگار (۲۷ حوت) با انتشار اعلامیه ای گفته است: “بیست و هفتم حوت روز ملی خبرنگار بار دیگر در حالی فرا می‌رسد که متاسفانه پدیده‌هایی چون آزادی بیان، آزادی رسانه و اطلاع‌رسانی آزاد در کشور ما به کلی مفهوم خود را از دست داده است و ما در تاریک‌ترین مقطع تاریخ افغانستان به سر می‌بریم.”

در این بیانیه آمده است: افغانستان که در دو دهه پسین در عرصه اطلاع‌رسانی و آزادی بیان پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به سایر کشورهای منطقه و همسایگان داشت، متاسفانه با تسلط گروه طا-لبان در عرصه آزادی بیان نیز به نقطه صفر برگشت و جو خفقان‌آور فعلی مجال هرگونه نفس کشیدن را به خصوص از اهل رسانه گرفته است. در حالی که سه سال قبل در افغانستان شمار زیادی از رسانه‌های تصویری، صوتی و چاپی به طور آزادانه فعالیت می‌کردند، اکنون تنها چند رسانه محدود به فعالیت ادامه می‌دهند که آن‌ها نیز توان بازگویی حقایق و واقعیت‌های تلخ کشور را ندارند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افزود: طی نزدیک به سه سال گذشته اکثریت قاطع اهل رسانه و نسل جوان افغانستان که در عرصه آگاهی‌دهی و خبر رسانی فعالیت می‌کردند به خارج از کشور مهاجر شده اند و در عالم آوارگی و غربت به سر می‌برند که یک ضربه بزرگ در عرصه پیشرفت و ترقی افغانستان است.

در بیانیه گفته شد؛ اگرچه گروه متحجر طا-لبان،  اکنون راه هرگونه اطلاع رسانی و اخبار آزاد را سد کرده است ولی ما امیدواریم که اهل رسانه و رسانه‌های آزاد با استفاده از سهولت‌هایی که عصر ارتباطات و تکنولوژی فراهم کرده است، افغانستان را فراموش نکنند و روایت‌های انسانی را زنده نگه دارند و اطلاع رسانی آزاد و بی‌طرفانه را سرمشق کار حرفه‌ای خود قرار دهند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرارسیدن بیست و هفتم حوت روز ملی خبرنگار را به همه خبرنگاران و اهل رسانه تبریک می‌گوید و امیدوار است که کشور ما بار دیگر شاهد حضور اهل رسانه و رشد روزافزون رسانه‌های آزاد باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا