آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

روسیه، هند و چین خواستار تشکیل دولت «فراگیر واقعی» در افغانستان شد

خبرگزاری دید: وزرای امور خارجه هند، چین و روسیه در نشست مجازی پیرامون فعالیت‌ گروه‌های تروریستی، ایجاد دولت فراگیر و کمک‌های بشردوستانه فوری در افغانستان شدند.

وزرای امور خارجه روسیه، هند و چین روز گذشته در نشست مجازی حمایت خود را از روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان اعلان کردند.
مقامات بلنده پایه سه کشور در بیانیه مشترکی بر ضرورت «حذف فوری» گروه‌های تروریستی شناخته‌شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد مانند القاعده، داعش و غیره جهت ایجاد صلح پایدار در افغانستان و منطقه تاکید کردند.
این نشست که به میزبانی وانگ‌یی وزیر خارجه چین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و اس‌. جی‌شنکر وزیر خارجه هند برگزار شد، جوانب خواستار تشکیل دولت فراگیر واقعی در افغانستان شدند که از تمامی گروه‌های قومی نمایندگی کند.
شرکت‌کنندگان این نشست با درک خواست مردم افغانستان برای صلح پایدار، بر نقش محوری سازمان ملل متحد در این کشور پافشاری کردند.
دربیانیه مشترک آمده است: آن‌ها بر اهمیت تضمین این که خاک افغانستان نباید برای تهدید یا حمله به هیچ کشور دیگری استفاده شود و هیچ گروه یا فرد افغان نباید از تروریست‌های فعال در قلمرو کشور دیگری حمایت کند، تاکید کردند.
وزیران امور خارجه سه کشور با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع بشردوستانه در افغانستان، خواستار ارایه کمک‌های بشری فوری و بدون مانع به افغانستان شدند.
بیانیه افزوده است: وزرا تاکید کردند کسانی که از اقدامات تروریستی حمایت مالی، سازماندهی و یا تحریک می‌کنند، باید پاسخگو بوده و مطابق با تعهدات بین‌المللی موجود در زمینه مقابله با تروریزم به دادگاه کشانده شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا