آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

روسیه: آماده میزبانی از گفت‌گوهای طا-لبان با جبهه مقاومت هستیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان می‌گوید که اگر افغان‌ها موافق باشند، مسکو آماده میزبانی از گفت‌وگوها بین اپوزیسیون و مقامات فعلی افغانستان است. وی گفت که برداشته‌شدن محدودیت‌ها بر افغانستان به اقدامات طا-لبان بستگی دارد.


به نقل از تاس، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان به تازگی گفته است که اگر حاکمان فعلی افغانستان و نیروهای مخالف آن‌ها موافق باشند، مسکو آماده است از گفت‌وگوهای آن‌ها میزبانی کند.
وی گفت: در مورد سفر نمایندگان مقامات جدید افغانستان و نیروهای مخالف به مسکو، ما بارها آمادگی خود را برای مهمان‌نوازی در صورت تمایل آن‌ها تایید کرده‌ایم.
وی افزوده است: تمام محدودیت‌های موجود می‌تواند رفع شود؛ با اقدامات عملی حکومت جدید در کابل که هدف آن تکمیل روند صلح میان‌افغانی و تشکیل ساختار متوازن قدرت متشکل از گروه‌های قومی و سیاسی باشد.
نماینده ویژه روسیه تأکید کرده است که این کشور مطابق با نورم‌های بین‌المللی و قانون ملی با طا-لبان تعامل کرده است.
به گفته وی، در بهار سال آینده ممکن مقاومت گسترده‌ای علیه طالبان در افغانستان شکل بگیرد.
کابلوف در باره بیان داشته است: متأسفانه، چنین احتمالی وجود دارد.
او همچنین می‌گوید که طا-لبان و جامعه بین‌المللی اکنون تلاش‌های نهایی خود را برای آوردن ثبات به وضعیت اجتماعی و اقتصادی در این کشور باید انجام دهند.
وی در رابطه به دیدار امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طا-لبان و احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت و اسماعیل خان در تهران گفت: تا آن‌جا که ما می‌دانیم، بی‌نتیجه خاتمه یافت.
با این حال، ضمیر کابلوف این دیدار را مایه خوشبینی عنوان کرده و گفته که این امر نشان می‌دهد که طا-لبان به دنبال ایجاد دولت متوازن سیاسی و قومی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا