آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستانبرگزیدهمحیط زیست

روسیه از اشتراک هیئت افغانستان در نشست کاپ-٢٩ حمایت خواهد کرد

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست پس از دیدار مشاور رییس جمهور روسیه با امیر خان متقی سرپرست این وزارت گفت که مسکو از اشتراک هیئت افغانستان در نشست کاپ-٢٩ حمایت می‌کند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست در برگه اکس خود نگاشته که روسلان عادلگیرییف، مشاور و نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در بخش اقلیم با مولوی امیرخان متقی ملاقات کرده است.

وی افزود؛ دراین دیدار در مورد روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌ها در بخش تغییر اقلیم و تقویت روابط بحث شده است.

متقی از روسیه خواسته تا به کارمندان ادارات حفظ محیط زیست و جنگلات افغانستان آموزش دهد.

وی همچنان خواهان حمایت روسیه در بخش حضور هیئت افغانستان ‏در نشست‌های بین‌المللی در مورد حفظ محیط زیست شد.

روسلان عادلگیرییف نیز در مورد راه‌های ارتقای سطح روابط دیپلوماتیک صحبت کرده و افزوده که روسیه از اشتراک هیئت افغانستان در نشست آینده کاپ-٢٩ که در باکوی آذربایجان برگزار خواهد شد، حمایت خواهد کرد.

روسلان عادلگیرییف همچنان گفته که کمیسیون دوجانبه تجاری افغانستان و روسیه باید به کار خود آغاز کند.

این کنفرانس- کاپ ۲۹ – یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های بین‌المللی در حوزه‌ی کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل است که هر سال در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در سال ۱۴۰۱ در مصر و در ۱۴۰۲ در امارات و آذربایجان نیز میزبانی این کنفرانس در ۱۴۰۳ را دریافت کرده است. معمولا انتخاب میزبان برای این کنفرانس‌ها به صورت شورایی تعیین می‌شود. آذربایجان هم از طریق رایزنی خصوصا با کشورهای مرکزی اروپا توانست میزبانی این کنفرانس را به دست بیاورد. این کنفرانس از نظر سطح و میزان شرکت کنندگان در و جنبه‌ی تخصصی که در بررسی و اتخاذ تصمیم در تدابیر لازم در مسائل زیست محیطی دارد؛ کنفرانس بسیار مهمی است اما جنبه‌ی سیاسی تعیین کننده در مسائل جغرافیای سیاسی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا