اسلایدشوجهان

روسیه اظهارات مبنی بر کمک روسیه به طالبان را تکذیب کرد

روسیه، روز گذشته اظهارات یک جنرال امریکایی درباره حمایت احتمالی روسیه از گروه طالبان افغانستان را تکذیب کرد و آن را دروغ و بی‌معنا خواند.
به نقل از رادیو فرانسه، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در افغانستان در واکنشی به خبرگزاری ریا نووستی روسیه اظهارات جنرال امریکایی را بی‌معنا خواند و گفت هدف از آن« توجیه شکست‌های نظامی و سیاسی امریکا در جنگ افغانستان است.»
گفتنی است که روز پنجشنبه هفته گذشته، جنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا، در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفت که نفوذ روسیه بر طالبان افزایش یافته و احتمال دارد روسیه در حال کمک به این گروه باشد.
فرمانده نیروهای ناتو در اروپا افزود: من در این اواخر شاهد نفوذ روسیه( بر طالبان) بوده‌ام؛ نفوذی که تنها به ارتباطات محدود نمی‌شود و احتمالاً کمک تجهیزاتی به طالبان را هم در بر می‌گیرد.
این در حالیست که ضمیر کابلوف، در ماه دسامبر ۲۰۱۵ گفته بود، اهداف روسیه و طالبان در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان با هم مطابقت دارد.
روسیه به تازه‌گی تاکید کرده است که تماس این کشور با طالبان روی تامین امنیت اتباع روسیه در افغانستان متمرکز است، اما برای پایان جنگ، گروه طالبان باید در گفت‌وگوهای صلح افغانستان شامل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا