آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: امریکا با مصادره دارایی‌های افغانستان به بحران بشری می‌افزاید

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که واشنگتن با منجمدکردن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان به بحران انسانی در این کشور می‌افزاید و مانع کار حاکمان جدید در کابل می‌شود.

روسیه
به نقل از تاس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته گفته است که امریکا با مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در واقع بحران انسانی را در این کشور تشدید می‌کند.
زاخاروا: در شرایط بسیار دشوار بشردوستانه که به‌ ویژه در نتیجه کارزار نظامی شکست خورده ایالات متحده و متحدان ناتو به وجود آمد، واشنگتن در واقع در حال تشدید بحران انسانی در افغانستان و مانع‌تراشی برای مقامات جدید در افغانستان است.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرده است که کابل در تلاش ایجاد زندگی عادی برای مردم این کشور است.
به گفته وی، مسدود شدن ۷ میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در ایالات متحده تحت فرمان جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده، صداقت اظهارات کاخ سفید را در مورد تمایلش برای کمک به تثبیت وضعیت در این کشور زیر سئوال می‌برد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است: مسخره است که واشنگتن بیش از نیمی از دارایی‌های منجمدشده بانک مرکزی افغانستان را با این ادعا که به بستگان قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ غرامت می‌پردازد، مسدود می‌کند. چرا مردم افغانستان که در طراحی آن حملات تروریستی هیچ نقشی نداشتند، باید این تاوان را بپردازند؟
زاخارووا همچنین تأکید کرد که اظهارات دولت امریکا مبنی بر اینکه حق تصمیم‌گیری در مورد اختصاص ۳٫۵ میلیارد دالر کمک به مردم افغانستان را از بودجه‌ای که در واقع متعلق به افغانستان است، برای خود محفوظ می‌دارد، «چیزی جز به سخره گرفتن عقل سلیم نیست».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا