آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

روسیه: امریکا فقط به ۴ هزار و ۵۰۰ افغان پناهندگی داده است

خبرگزاری دید: وزارت خارجه روسیه می‌گوید که امریکا با تخلیه ۸۲ هزار افغان تنها به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر پناهندگی داده است و صدها کودک را از والدین شان جدا کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن مشکلات مربوط به وضعیت کودکان افغان را که به ایالات متحده منتقل شده‌اند، لاپوشانی می‌کند.

این وزارت گفته است که واشنگتن ۲۳۴ کودک را از والدینش جدا کرده و ۴۲ کودک دیگر را بدون رضایت به خانواده‌های سرپرست سپرده است.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: واشنگتن مشکل کودکان افغان را که به ایالات متحده برده شده‌اند، نادیده می‌گیرد. حدود ۲۳۴ کودک افغان از والدین شان جدا شده‌اند که ۴۲ نفر از آنها بدون هیچ گونه رضایتی به خانواده‌های سرپرست سپرده شده‌اند.

به گفته این وزارت، از مجموع ۸۲ هزار افغان «نجات یافته» تنها ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از وضعیت پناهندگی در ایالات متحده برخوردار شدند.

این وزارتخانه افزوده است: بقیه تخلیه‌ شده‌ها بر اساس تصمیم اخیر کانگرس تنها حق اقامت دو ساله در امریکا را دارند که اتفاقاً ظرف شش ماه آینده به پایان می‌رسد.

روسیه همچنین از سیاست باج‌گیری آشکار دولت امریکا از رهبران کنونی افغانستان، اعمال تحریم‌ها، مسدود کردن ذخایر ملی، تهدید به قطع کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی، خواستار رعایت دقیق حقوق بشر بر اساس مدل غربی در حالی که خودشان آن را زیر پا می‌گذارند، عمیقاً ابراز نگرانی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا