آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

روسیه: اگر طا-لبان حکومت فراگیر تشکیل دهند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان می‌گوید که اگر طا-لبان حقوق بشر را رعایت و یک حکومت فراگیر قومی-سیاسی تشکیل بدهند، از تلاش‌های آن‌ها برای یافتن رسمیت بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

روسیه
ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان به تازگی در مصاحبه‌ای با روزنامه آربی‌کی در رابطه به چگونگی حمایت روسیه از حکومت طا-لبان در افغانستان توضیحات داده است.
کابلوف: جامعه جهانی فهرستی از خواسته‌ها دارد. اول از همه، شمولیت قومی-سیاسی دولت [طا-لبان]. در حکومت نمایندگان سایر اقوام نیز حضور دارند، اما همگی از اعضای طا-لبان هستند. دوم، ما انتظار داریم که طا-لبان به حقوق اولیه بشر احترام بگذارند. برای شروع، ما در مورد حق زنان در مورد کار و همچنین سایر حقوق مدنی صحبت می‌کنیم.
این دیپلمات روس افزود که مسکو در صدد تحمیل افکار روسی به کابل نیست، زیرا افغانستان سنت‌های فرهنگی و مذهبی خاص خود را دارد، اما به رهبری طا-لبان توصیه می‌کند که رویه‌های سایر ملل مسلمان را مطالعه کنند.
کابلوف می‌گوید: شرایط برای به رسمیت شناختن رسمی مقامات جدید افغانستان پس از پیشرفت قابل توجه در این موضوعات فراهم خواهد شد.
این مقام روسی همچنین خاطرنشان کرد که تنها هفته گذشته، ۱۳۵ کودک در افغانستان جان باختند. او معتقد است که وضعیت واقعی کشور حتی بدتر از آن چیزی است که سازمان ملل گزارش می‌دهد.
کابلوف گفت: اگر طا-لبان می‌خواهند در قدرت باقی بمانند، باید شرایط عادی را برای اکثر شهروندان ایجاد کنند که بدون کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی بین‌المللی غیرممکن است.
وی افزود که ایالات متحده و متحدانش تا حدی مسئول بحران انسانی افغانستان هستند. غرب دارایی‌های مالی کابل را مسدود کرده و سیستم بانکی این کشور را از سویفت قطع کرده است. اقدام اخیر سازمان‌های بین‌المللی را از حمایت مالی از افغانستان باز می‌دارد.
نماینده ویژه روسیه همچنین از خواسته‌های ایالات متحده برای غیر ملی کردن بانک مرکزی افغانستان انتقاد کرد و مدعی شد که این امر برای کابل تحقیرآمیز است.
او بیان داشت: به نظر می‌رسد امریکایی‌ها فراموش کرده‌اند که جنگ را باخته‌اند. بنابر این، دیکته کردن شرایط کاپیتالیزم مربوط آن‌ها نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا