آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

روسیه: به تحریم‌های امریکا پاسخ سختی خواهیم داد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های اقتصادی و سایر روابط امریکا با این کشور اعلام کرده است که حق پاسخ این تحریم‌ها را برای خود محفوظ می‌دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که امریکا در راستای ادامه فشار بر مسکو، تحریم‌های بیشتری را علیه شهروندان روس و شرکت‌های روسی به بهانه دخالت روسیه در بحران اوکراین اعمال کرد.
در بیانیه آمده است:« مقام‌های امریکایی به هیچ‌وجه نمی‌توانند از این «تصور واهی» فارغ شوند که روسیه را می‌توان با خودداری از روادید امریکا با ممنوعیت‌های تجاری ترساند و وادار به انصراف از اجرای سیاست مستقل در عرصه بین‌المللی و دفاع از منافع ملی خود کرد. اما دست اندرکاران استراتژی امریکا باید بدانند که اقدامات تحریمی بی‌معنی این کشور که هیچ‌نتیجه‌ نداده است، برای بخش تجاری آن زیان‌بار خواهد بود و واشنگتن ناتوانی خود را به تمام جهان نشان می‌دهد.»
در ادامه بیانیه با اشاره به این‌که تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه اقدامات این کشور در مورد اوکراین اتخاذ شده خاطرنشان شده است: امریکا نمی‌تواند نقش خود را در کودتای سال ۲۰۱۴ در اوکراین و برپایی جنگ داخلی در این کشور پنهان کند.
همچنان در پایان بیانیه گفته شده است، جالب توجه است که چند ساعت پیش از اعلام بسته جدید تحریم‌های ضد روسی، «جان هانتسمن» سفیر امریکا در روسیه، مقاله‌ای را در روزنامه مسکو تایمز منتشر و در آن برای بهبودی روابط روسیه و امریکا ابراز علاقه‌مندی کرد.
گفتنی است که در فهرست جدید تحریمی امریکا ۲۰ شرکت روسی از جمله شرکت‌های صنعتی «سیلاوی ماشینی و تخنوپروم اکسپورت» قرار گرفته است.
گفتنی است که روابط روسیه و امریکا بر سر مسئله اوکراین و سوریه به تنش آلود شده و کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا