آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: تا دولت فراگیر در افغانستان ایجاد نشود حکومتی را به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری دید: وزیر خارجه روسیه می‌گوید تا زمانی که طا-لبان به تعهدات خود در مورد تشکیل دولت متوازن قومی و سیاسی در افغانستان عمل نکند، مسکو نمی‌تواند روند به رسمیت شناسی را آغاز کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در جمع حضار در دانشگاه اسلاوونی روسیه-تاجیک گفته است که باید دولت متوازن قومی-سیاسی در افغانستان تشکیل شود.

لاوروف که سفری به تاجیکستان داشت و از پایگاه نظامی‌ کشورش بازدید کرد، در دیدار با مقامات تاجیکستان گفته است: روسیه نمی‌تواند روند به رسمیت شناختن طا-لبان (ممنوع در روسیه) را در افغانستان آغاز کند تا زمانی که تعهدات برای تشکیل یک دولت فراگیر انجام نشود.

وی افزوده است: تا زمانی که شرایط ذکر شده محقق نشود، نمی‌توان در مورد آغاز روند به رسمیت شناختن حکومت طا-لبان صحبت کرد. این تعهدات شامل تشکیل یک دولت متوازن قومی و سیاسی، اقدامات شدیدتر برای مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر و تضمین حقوق اولیه بشر برای همه مردم افغانستان از جمله تاجیک‌ها می‌باشد.

گفتنی است که وزیر خارجه روسیه در سفرش به تاجیکستان توجه ویژه‌ای به وضعیت افغانستان داشته و با مقامات دوشنبه در این راستا به طور مفصل تبادل نظر کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا