آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: سازمان ملل قطع‌نامه‌ای برای پرداخت غرامت از سوی امریکا تصویب کند

خبرگزاری دید: معاون رییس شورای امنیت روسیه گفته است که سازمان ملل باید قطع‌نامه‌ای را تصویب کند که بر مبنای آن ایالات متحده به بسیاری کشورها غرامت پرداخت کند.


به نقل از تاس، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته است که پس از تصویب قطع‌نامه در مورد پرداخت «غرامت» از سوی روسیه به اوکراین، مجمع عمومی سازمان ملل اکنون باید خواستار جبران خسارات وارده از جانب امریکا به کوریا، ویتنام، عراق، یوگسلاویا و سایر کشورها شود.
وی در توضیح نوشته است: آن‌ها باید همان توصیه را در مورد جبران کامل خسارات وارده از سوی امریکا به کوریا، ویتنام، عراق، یوگسلاوی و بسیاری دیگر از کشورهایی که از امریکایی‌ها و ناتو آسیب دیده‌اند، اتخاذ کنند.
وی تاکید کرده است که در غیر این صورت، به نظر می‌رسد آغاز مصیبت سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین‌المللی کلیدی برای آشتی است. در نهایت، برای کل جامعه بین‌المللی دردناک خواهد بود. ما بدون چنین سازمان «ملل متحد» عمل خواهیم کرد.
به گفته مدودف، این قطع‌نامه به منظور قانونی کردن برنامه‌های غرب برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه است.
نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه قطعنامه‌ای را در مورد پرداخت خساراتی که ادعا می‌شود توسط روسیه به اوکراین وارد شده را تصویب کرد. ۹۴ کشور به این سند رای مثبت، ۱۴ کشور مخالف و ۷۳ کشور رأی ممتنع دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا