آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

روسیه سیستم‌ آبرسانی و گرمایشی مکروریان‌ها را بازسازی می‌کند

رسول شهزاد: کابل
مسئولان در ریاست حفظ و مراقبت مکروریان‌ها می‌گویند که کشور روسیه را متقاعد ساخته‌اند تا سیستم‌های آب‌رسانی و مرکز گرمی از کار افتاده مکروریان‌ها را بازسازی و یا تجدید کنند.

روسیه سیستم‌ آبرسانی و گرمایشی مکروریان‌ها را بازسازی می‌کند


یک تیم از مهندسان کشور روسیه به منظور سروی بازسازی سیستم‌های از کار افتاده و قسماً فعال مرکز گرمی و آبرسانی مکروریان‌ها به کابل آمده تا هزینه بازسازی و یا تجدید این سیستم‌ها را برآورد کند.
غلام عمر عبدالله رییس حفظ و مراقبت‌ مجتمع رهایشی مکروریان‌ها امروز چهارشنبه(۴ جوزا) در یک نشست مشترک خبری با تیمی از مهندسان روسی در کابل گفت: بازسازی سیتسم‌های مرکز گرمی، آبرسانی و فاضلاب مکروریان‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد.
آقای عبدالله سیستم مرکز گرمی مکروریان‌ها را نا کار آمد خوانده گفت: ما تنها در فصل زمستان ۲۰۰ میلیون افغانی در سیستم مرکز گرمی مصرف می‌کنیم ولی باز هم واحد‌ها گرم نمی‌گردد.
رییس حفظ و مراقبت مکروریان‌ها افزود: ما از کشور دوست روسیه خواستیم که این سیستم‌ها را بازسازی و یا تجدید کند تا دیگر مصارف هنگفت برای مرکز گرمی و دیگر سیستم آن مصرف نکنیم و با عیار ساختن سیستم‌های جدید و هزینه کمتر خدمات بهتر را ارایه کنیم.

روسیه سیستم‌ آبرسانی و گرمایشی مکروریان‌ها را بازسازی می‌کند

در همین حال، محمد هارون رهیاب آمر دستگاه‌های مرکز گرمی مکروریان‌ها گفت: دوره استهلاک سیستم‌های مرکز گرمی مکروریان‌ها تمام شده، به همین دلیل از کشور روسیه خواستیم در قسمت بازسازی و یا تجدید سیستم‌ها همراه ما همکاری کند.
به گفته رهیاب، تهیه داش‌ها که همزمان چندین نوع مواد سوخت مانند تیل دیزل، ذغال سنگ، پطرول و گاز را مصرف کند، تجدید داش‌های مرکز گرمی مکروریان سوم و چهارم، فعال ساختن سیستم کنترول اتوماتیک دستگاه‌های مکروریان‌ها، تجدید داینتور‌های مکروریان‌های سوم و چهارم و مرکز بخار مکروریان اول، تبدیل دستگاه‌ها به سیستم مدرن به منظورسهولت تولید حرارت، تجدید کانال‌های زیر زمینی مرکز گرمی مکروریان اول، سوم، سوم الف و چهارم از جمله پیشنهادات ریاست حفظ و مراقبت مکروریان‌ها به کشور روسیه است.
الکسی مازیرین انجینر روسی گفت: ما بدون توقع متعهد هستیم تا سیستم‌های قدیمی مکروریان‌ها را سروی کرده آن را با سیستم‌های جدید عیار سازیم.
وی با بیان اینکه همسایه خوب بهتر از برادر است گفت: منحیث یک همسایه خوب افغانستان پروژه‌ مکروریان‌ها را بازسازی، تجدید و به فعال می‌کنیم.
هم اکنون حدود ۷۵ هزار آپارتمان رهایشی مکروریان‌ها در کابل وجود دارد که به گفته مسئولان، حدود ۱۱۰ هزار شهروند کابل در آن سکونت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا