آخرین اخبارجهان

روسیه شماری از کارمندان سفارت امریکا را اخراج می‌کند


وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که برای سفارت امریکا در مسکو گفته است، تا بیش‌تر از یک ماه دیگر تعداد کارمندان خود را به ۴۵۵ نفر کاهش دهد.
از سوی دیگر، روسیه اعلام کرده است که سفارت امریکا بعد از ماه اگست حق استفاده از ساختمان ییلاقی و انبار آن سفارت را در مسکو ندارد.
به نقل از بی بی سی، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که این تصمیم در واکنش به تصویب طرح تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه دولت روسیه گرفته شده است.
طرح تحریم روسیه دو روز پیش از سوی کنگره امریکا به تصویب رسید و مجلس سنای ایالات متحده نیز آن را تصویب کرده است؛ این مصوبه پس از امضای رییس‎جمهور امریکا به اجرا در خواهد آمد.
در همین حال، امریکا گفته است که طرح تشدید تحریم‎ها علیه روسیه در واکنش به آنچه دخالت آن کشور در امور داخلی اوکراین و دست‌کاری روسیه در انتخابات امریکا خوانده می‎شود، تصویب شده است.
از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه تصویب طرح تحریم ایالات متحده را علیه کشورش ” اقدامات گستاخانه و نامعقول” خوانده و گفته است که روسیه تاکنون خویشتنداری به خرج داده، ولی اکنون زمان آن رسیده که اقدامات امریکا تلافی شود.
هرچند طرح تحریم روسیه، ایران و کوریای شمالی از سوی هر دو مجلس کنگره و سنای امریکا تصویب شده است، ولی تا اجرایی شدن آن و جلب حمایت اتحادیه اروپا و چین، کاخ سفید راه دشواری را باید بپیماید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا