آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: طا-لبان واقعیت است اما اگر شرایط جامعه جهانی را برآورده نکنند به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری دید: وزیر خارجه روسیه در پایان سفر خود به نیویارک طا-لبان را یک واقعیت در افغانستان دانست اما گفت که اگر آن‌ها شرایط جامعه جهانی را برآورده نکنند، مسکو آن‌ها را به رسمیت نخواهد شناخت.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پایان سفر خود به نیویارک و ریاست نشست سازمان ملل گفت که مسکو تصور می‌کند طا-لبان یک واقعیت است و گفت‌وگو با آن‌ها را ضروری می‌داند.

در عین حال، وزیر امور خارجه روسیه گفته که مسکو «حکومت طا-لبان را به رسمیت نمی‌شناسد مگر این‌که به تعهدات بین‌المللی خود، یعنی همه‌شمول بودن نهادهای حکومتی، نه فقط در مفهوم قومی، بلکه در بعد سیاسی عمل کنند».

دیپلمات ارشد روس در یک کنفرانس مطبوعاتی برای جمع بندی نتایج سفر خود به ایالات متحده گفته است: ما تصور می‌کنیم که طا-لبان یک واقعیت است. گفت‌وگو با آن‌ها در روی زمین ضروری است.

در عین حال، لاوروف گفته که علاوه بر تعهدات، حقوق اساسی بشر نیز از جمله معیارهای دیگر برای به رسمیت شناختن بین‌المللی است.

به نظر وی، غرب نباید از بحث‌های افغانستان طفره رود.

لاوروف افزوده است: ما به طور حتم معتقدیم که غرب نباید از بحث طفره رود، زیرا ٢٠ سال در افغانستان ماند و به هیچ وجه برای رونق اقتصاد کاری نکرد.

لاوروف تاکید کرده که توسعه افغانستان نیازمند پولی است که توسط ایالات متحده غصب شده است.

این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه بیان داشته است: مسکو از ابتکار برگزاری نشست نمایندگان ویژه در امور افغانستان در دوحه در اول ماه می که توسط آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پیشنهاد شده است، حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا