آخرین اخبارسیاستمنطقه

روسیه: فعالیت شبه‌نظامیان در شمال افغانستان هنوز هم تهدیدی علیه تاجیکستان است

خبرگزاری دید: سفیر روسیه در دوشنبه گفته است که فعالیت سازمان‌های مختلف تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی علیه تاجیکستان است.


«ایگور لیاکین فرولوف» سفیر روسیه در دوشنبه به تازگی در مصاحبه‌ای با تاس گفته است که شبه‌نظامیان سازمان‌های تروریستی مختلف که در شمال افغانستان فعالیت دارند، تهدیدی برای تاجیکستان هستند.
سفیر روسیه گفته است: این تهدید وجود دارد. بر اساس داده‌های خاص حدود ۶ هزار شبه‌نظامی سازمان‌ تروریستی مختلف در مناطق شمالی افغانستان فعالیت می‌کنند. بزرگ‌ترین تهدید از جانب سازمان‌هایی است که بومیان کشورهای آسیای مرکزی و برخی مناطق روسیه هستند. این سازمان‌ها شامل دولت داعش می‌شود، جماعت انصارالله و جنبش اسلامی ازبیکستان می‌شود.
وی افزوده است: ما می‌بینیم که فعالیت آن‌ها در فصل زمستان کاهش یافته، زیرا جاده‌ها و مسیرهای کلیدی در کوه‌ها پوشیده از برف است. در مناطق کوهستانی افغانستان این امر معمول است. فعالیت آن‌ها ممکن است در بهار، زمانی که هوا تغییر می‌کند، افزایش یابد.
به گفته این دیپلمات روس، لازم است برای هر گونه تحول غیرمنتظره آماده باشیم.
او توضیح داده است: روابط بین طالبان و سازمان‌های تروریستی نامشخص است و پیش‌بینی این‌که چگونه ممکن است در آینده تقویت شود، دشوار است.
رییس جمهور تاجیکستان نیز پیش از این وضعیت مرز افغانستان-تاجیکستان را دشوار خوانده و گفته بود که بیش از ۴۰ اردوگاه و مرکز تروریستی در ولایت‌های شمالی افغانستان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا