آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

روسیه: قطع‌نامه شورای امنیت مشکلات مردم افغانستان را نادیده گرفته است

خبرگزاری دید: نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد گفته که با قطعه‌نامه شورای امنیت در مورد محکومیت ممنوعیت اشغال زنان در افغانستان موافق است اما این قطع‌نامه به مشکلات مردم افغانستان رسیدگی نکرده است.

واسیلی نبنزیه نماینده دایم روسیه در سازمان ملل گفته که قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل که ممنوعیت اشتغال زنان در افغانستان را محکوم می‌کند، تعدادی از مسایل مربوط به مشکلات ساکنان این کشور را حذف کرده است.

این دیپلمات روسی گفته است: البته ما از تصمیم طا-لبان برای محدود کردن حقوق زنان و دختران استقبال نمی‌کنیم. البته، این ممنوعیت‌ها باید برداشته شود. با این حال، دلایل واقعی حل نشدن موضوع رفع توقیف دارایی‌های افغانستان که متعلق به مردم افغانستان است، افزایش کمک‌های بشردوستانه و احیای اقتصاد این کشور و پیامدهای منفی تحریم‌های یکجانبه در این قطع‌نامه ذکر نشده است.

نبنزیه افزوده است: این رویکرد همکاران غربی دیگر ما را غافلگیر نمی‌کند. این نمونه دیگری از معیارهای دوگانه ایالات متحده و متحدانش در بحث درگیری‌های مختلف در این شورا است.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به اتفاق آرا قطع‌نامه‌ای را در محکومیت ممنوعیت اشتغال زنان در افغانستان تصویب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا