آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: ملل متحد، امریکا و متحدانش باید افغانستان جنگ‌زده را بازسازی کنند

خبرگزاری دید: نماینده روسیه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که غرب همچنان وانمود می‌کند که هیچ مسئولیتی در قبال وضعیت وخیم فعلی افغانستان ندارد.


نماینده روسیه در جنوا در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد از رویکرد غرب و متحدانش پس از مداخله ۲۰ ساله نظامی در افغانستان گفت که اکنون آن‌ها وانمود می‌کنند که هیچ مسئولیتی در قبال این کشور جنگ‌زده ندارند.
نماینده روسیه گفته است که بار اصلی بازسازی افغانستان پس از جنگ را باید سازمان ملل متحد، ایالات متحده و متحدانش که به طور مستقیم مسئول بحران‌های حاد این کشور هستند، بر دوش بگیرد.
وی همچنین گفته است: متاسفانه سند ارایه شده توسط گزارش‌گر ویژه [ملل متحد] را نمی‌توان عینی تلقی کرد. رویدادهای افغانستان که قبل از ماه اگست سال ۲۰۲۱ رخ داده‌، عمداً نادیده گرفته می‌شود، در حالی که تمام مسئولیت‌ها صرفاً به طا-لبان واگذار می‌شود.
نماینده روسیه با بیان این‌که تکمیل شدن روند آشتی ملی افغانستان مهم است، خاطرنشان کرد که باید در این کشور ساختار قدرت فراگیر به میان آید و حقوق اساسی بشر و آزادی‌ باید تضمین شود.
این دیپلمات روس در ادامه بر ادامه تلاش‌ها جهت توقف فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر شد و گفت که در حمله تروریستی اخیر به سفارت روسیه ۱۰ نفر، به شمول ۲ کارمند این سفارت کشته شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا