آخرین اخبارجهان

روسیه: نظامیان امریکایی باید سوریه را ترک کنند


الکسی بورودوكين نماينده دایمی روسيه در دفتر ژنو سازمان ملل متحد و ديگر سازمان‌های بين‌المللی مستقر در ژنو، گفته است که حضور نيروهای نظامی امريكا در سوريه پس از پيروزی بر دولت اسلامی، موجب نگرانی است روسیه است.
به نقل از تاس، این دیپلمات روسی گفت:«ما معتقدیم که پس از پیروزی بالای گروه داعش، نیازی نیست که ایتلاف به رهبری ایالات متحده از این بیشتر در سوریه باقی بماند، به خصوص با توجه به این که آن‌ها در آنجا دعوت نشده‌اند. بنابراین، ما از امریکایی‌ها می‌خواهیم تا بار و بندیل خود را بسته و بروند، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد خروج ندارند و این، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.»
به گفته نماینده روسیه در مورد سوریه، یک توافق استراتژیک گسترده بین روسیه و ایالات متحده وجود دارد که در بیانیه مشترک توسط رؤسای جمهور دو کشور در نشست «Da Nang» ویتنام مطرح شده است.
آقای بوردوکین افزود: موضع ما در مورد برخی مسایل متفاوت است اما امیدواریم که بتوانیم هم تعامل و هم همکاری سیاسی و نظامی را با ایالات متحده، حفظ کنیم.
این دیپلومات روس اضافه کرد:« در صورتی که تهدید جدی تروریستی در سوریه دوباره ظاهر شود، همانطور که رییس جمهور پوتین گفت، نیروهای مسلح روسیه حملاتی را علیه تروریست‌ها انجام دهند که تصورش را هم نمی‌توانند.»

این در حالی است که گروهی از نظامیان روس از سوریه خارج می شوند، اما تعدادی از این نیروها در پایگاه نظامی هوایی «همیمیم» و در پایگاه نیروی دریایی «تارتس» باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا