آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: کسانی که به امریکا اعتماد می‌کنند، از افغانستان عبرت بگیرند

خبرگزاری دید: معاون دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید کشورهایی که می خواهند به امریکا اعتماد کنند، باید از افغانستان درس عبرت بگیرند.

روسیه: کسانی که به امریکا اعتماد می‌کنند، از افغانستان عبرت بگیرند

رشید نورگلیف روز دوشنبه(۱۶جوزا) از کسانی که کورکورانه به امریکا اعتماد می‌کنند خواست به حوادث افغانستان فکر کنند.
معاون دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه گفت: «اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد درس خوبی برای همه کسانی در دنیا است که می‌خواهند کورکورانه به واشنگتن اعتماد کنند».
وی در ادامه گفت: «امریکایی‌ها افغانستان را ترک کردند و مشکلاتی که درست کرده بودند را به جا گذاشتند تا خود افغانستانی‌ها و کشورهای منطقه آنها را حل کنند. اکنون افغانستان و این کشورها باید این بار سنگین را به دوش بکشند».
نورگلیف تأکید کرد همه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اکنون متوجه شده‌اند درباره تلاش‌های امریکا و ناتو برای مستقر کردن زیرساخت‌های نظامی در کشورهایشان بایستی تا چه اندازه محتاط باشند.
او خاطرنشان کرد واشنگتن تلاش‌های متعددی برای بی‌ثبات کردن کشورهای منطقه شوروی سابق انجام داده است. او یادآوری کرد غرب در سال ۲۰۲۰ از هیچ تلاشی برای راه‌اندازی کودتا در بلاروس فروگذار نکرد.
نورگلیف گفت: «حامیان گروه‌های مخالف دولت بلاروس به بهانه مخالفت با نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری شروع به برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی کردند».
وی اضافه کرد: «انتقال شرم‌آور امریکایی‌ها با پرواز از افغانستان ثابت کرد که امریکا پشت سرش خرابی به جا می‌گذارد. تاجیکستان، ازبکستان و سایر جمهوری‌های کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با خطرات مهاجرت غیرقابل کنترول و قاچاق مواد مخدر از افغانستان روبرو شدند. سازمان‌های تروریستی بین‌المللی مختلفی در منطقه مرزی تاجیکستان-افغانستان فعال شده‌اند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا