آخرین اخبارجهان

به هدف ایجاد فضای آرام

روس‌ها خانه‌های شناور می‌سازند


مهندسان روسی با هدف ایجاد فضایی آرام برای آنها که می‌خواهند از دنیای شلوغ امروزین به قلب طبیعت پناه ببرند، خانه‌ای ساخته‌اند که روی آب شناور می‌ماند.
به نقل از العربیه، مهندسان شرکت مهندسی BIO خانه‌ای به مساحت تقریبی ۱۶ متر مربع ساخته‌اند که همه ملزومات یک زندگی عادی و آرام را در خود دارد. اگرچه در ظاهر این خانه بیش‌تر به یک اتاق خواب بزرگ شبیه است، لیکن در آن علاوه بر یک تخت خواب دو نفره، جایی برای آشپزی، فضایی مانند اتاق نشیمن، حمام و یک سرویس صحی نیز تعبیه شده است.


پنجره‌های بزرگ موجود در این خانه روی آب، امکان لذت بردن از طبیعت را برای ساکنان آن فراهم می‌کند. تمام انرژی مورد نیاز این خانه از طریق صفحات خورشیدی که روی سقف و دیوارها تعبیه شده‌اند، تامین می‌شود.
سیستم آب ‌شیرین‌کننده موجود در آن نیز، آب رودخانه‌ها و یا دریاچه‌هایی که روی آنها شناور است را مکیده و پس از تصفیه، در اختیار افراد ساکن خانه قرار می‌دهد.
طراحان شرکت بیو، علیرغم نوعی سامانه‌ تعادل هوشمند در این خانه به کار برده‌اند که مانع انتقال تکان‌های ناشی از حرکت امواج به فضای داخل خانه شود. این کار برای تضمین یک خواب راحت و همچنین کمک به بالا بردن ضریب آرامش افراد بسیار ضروری اعلام شده، هر چند که صاحبان این خانه در صورتی که بخواهند از حرکت امواج لذت ببرند، می‌توانند این سامانه را موقتاً از کار انداخته و یا مقدار حساسیت آن را به دلخواه تنظیم کنند.


اولین نمونه از این خانه روی آب، بر روی دریاچه‌ای در نزدیکی مسکو قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا