آخرین اخبارجهان

روس‌ها پیروزی‌شان را در سوریه جشن گرفتند

ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهور روسیه به مناسبت بازگشت نظامیان این کشور از سوریه، پیروزی‌اش را با جنرالان بلند پایه این کشور جشن گرفت.
به نقل از نیوزویک، مسکو با برگزاری مراسم پیروزی، ادعا کرده است که شکست دادن تروریستان داعشی و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه، نه تنها پیروزی بر آن‌ها، بلکه پیروزی بالای امریکا و منافع غرب بوده است.
روسیه و ایران هم‌پیمانان نزدیک با دولت بشار اسد هستند که در جریان کشمکش‌های داخلی سوریه، قاطعانه از دولت اسد حمایت کردند.
ولادیمیر پوتین که در سال ۲۰۱۵ میلادی به حمایت دولت بشار اسد وارد جنگ سوریه شد، امروز بازگشت ۶۰۰ سرباز و افسر این کشور را جشن گرفته و از خدمات آن‌ها در سوریه قدردانی کرد.
روس‌ها این پیروزی را در حالی جشن می‌گیرند که پیش از این نیز، عراقی‌ها پیروزی‌شان را بالای گروه تروریستی داعش جشن گرفتند.
در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی در مورد آینده سوریه گفته است که باید هرچه زودتر امریکایی‌ها از سوریه خارج شوند.
آقای لاوروف افزوده است که روسیه می‌تواند با همه طرف‌های درگیر در جنگ سوریه ارتباط برقرار کرده و آینده سیاسی این کشور را تضمین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا