آخرین اخبارافغانستان

روند توزیع پاسپورت برای بیماران، در شفاخانه‌های دولتی آغاز شد

رسول شهزاد- کابل
مسئولان در ریاست عمومی پاسپورت می‌گویند که به منظور ایجاد سهولت برای بیماران متقاضی پاسپورت، روند توزیع پاسپورت‌ در شفاخانه‌های دولتی آغاز شده است.


غلام مصطفی ابراهیم‌خیل معاون اول ریاست پاسپورت وزارت امور داخله روز شنبه (۱۲ سنبله) گفت: ما به منظور ایجاد سهولت برای بیماران متقاضی پاسپورت‌، روند توزیع پاسپورت را درشفاخانه‌های دولتی آغاز کردیم.
روند توزیع پاسپورت برای بیماران از شفاخانه‌ ۳۰۰ بستر پولیس، با امضای چندین درخواست رسماً آغاز شد.
آقای ابراهیم‌خیل گفت: ما قبلاً با تایید ریاست قوانین وزارت صحت عامه و کمیسیون در وزارت امور داخله، برای بیماران پاسپورت توزیع می‌کردیم که پروسه طولانی داشت، به همین منظور ما بعد از این در شفاخانه‌های دولتی برای بیمارانی که در داخل تداوی نمی‌شوند پاسپورت توزیع می‌کنیم.
معاون ریاست پاسپورت همچنان گفت که بعد از این هیئتی از ریاست عمومی پاسپورت روزانه به شفاخانه‌های دولتی مراجعه کرده و با مشوره رییس شفاخانه، برای بیمارانی که علاج آنها در داخل امکان ندارد و خواهان اخذ پاسپورت هستند، احکام اخذ پاسپورت می‌دهند.
آقای ابراهیم خیل گفت: ما در حال حاضر روزانه برای ۵۰۰ بیمار پاسپورت توزیع می‌کنیم و تلاش داریم که پروسه اخذ پاسپورت برای بیماران ساده‌تر شود.
این در حالی است که روزانه ۳ هزار متقاضی، پاسپورت دریافت می‌کنند و به گفته‌ مسئولان قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر این روند به ۱۰ هزار در روز برسند.
معاون ریاست عمومی پاسپورت چند روز قبل به خبرگزاری دید گفته بود که قرار است در آینده نزدیک ۳ میلیون پاسپورت به کابل برسد و چهار مرکز توزیع پاسپورت در کابل فعال می‌شود و همچنان سیستم ثبت نام آنلاین در ولایات آغاز می‌شود.
بعد از فروپاشی نظام جمهوری و حاکمیت دوباره طا-لبان موج بزرگی از مهاجرت‌ها به خارج از کشور آغاز شد و بر همین اساس روزانه هزاران تن برای اخذ پاسپورت به ریاست پاسپورت مراجعه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا