آخرین اخباراقتصاد و توسعهجهان

روند جمع آوری کمک‌های خیریه بریتانیا برای افغانستان آغاز می‌شود

خبرگزاری دید: آژانس‌های کمک‌ رسانی در بریتانیا به گونه جمعی خواستار جلوگیری از گرسنگی کودکان افغانستانی در زمستان پیش‌رو شده‌اند.

خبرگزاری دید: آژانس‌های کمک‌ رسانی در بریتانیا به گونه جمعی خواستار جلوگیری از گرسنگی کودکان افغانستانی در زمستان پیش‌رو شده‌اند.
کمیته اضطراری حوادث طبیعی «DEC» که ۱۵ نهاد کمک کننده آن کشور را شامل می‌شود، گفته است که برای نجات یک میلیون کودک زیر پنج سال افغان که در خطر مرگ قرار دارند، باید اقدام شود.
قرار است امروز فراخوان جمع‌آوری پول برای تهیه مواد غذایی اضطراری، مواد بهداشتی و بسته‌های لباس زمستانی در بریتانیا آغاز شود.
در این روند، کمیته بین‌المللی نجات بریتانیا «IRC»، صلیب سرخ بریتانیا، سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان «Save the Children» و آژانس کاتولیک برای توسعه خارج از کشور «CAFOD» نیز سهم دارند.
صالح سعید رییس اجرایی کمیته اضطراری حوادث طبیعی در بریتانیا گفته است که باید در راستای کمک‌رسانی به کودکان افغان، سریع عمل شود.
او در گفت‌وگو با رسانه‌های بریتانیایی تصریح کرده است:«اعضای ما در محل هستند و در حال حاضر کمک می کنند، اما ما باید به گونه فوری این کار را افزایش دهیم تا به شمار بیش‌تری از نیازمندان رسیدگی کنیم. مردم از گرسنگی می‌میرند. هشت میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند».
به گفته سعید، یک کمک ۱۰ پوندی می‌تواند کودکی که از سوءتغذیه رنج می‌برد را برای سه هفته درمان کند.
او هم‌چنان افزود که یک کمک ۲۰ پوندی می‌تواند برای یک هفته و کمک ۱۰۰پوندی برای سه ماه مواد غذایی اضطراری یک خانواده را فراهم کند.
براساس برنامه‌ریزی، روند جمع‌آوری کمک‌ها به مردم افغانستان، امروز چهارشنبه، ۲۴ قوس، در رادیوها و تلویزیون‌های آن کشور تبلیغ می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا