آخرین اخبارافغانستانسیاست

روند صلح؛ دیدار حنیف اتمر با فرستاده ویژه وزیر خارجه ایران

حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه با محمد ابراهیم طاهریان فرد فرستاده ویژه وزیر خارجه ایران در امور افغانستان دیدار و روی روند صلح و مذاکرات میان‌افغانی بحث کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، با آقای ابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایران برای افغانستان ملاقات کرد.
گفته شده که آقای طاهریان فرد راجع به حمایت ایران از مذاکرات صلح و تلاش‌های آن کشور برای ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی در حمایت از این روند صحبت کرده، حمایت کشورهای منطقه و جهان را از مذاکرات جاری صلح، مهم و اساسی خواند.

آقای طاهریان فرد ضمن صحبت در مورد ملاقات‌هایش که در این اواخر با همتاهایش از کشورهای مختلف در مورد ایجاد اجماع پیرامون روند صلح افغانستان داشت، بر اهمیت حمایت‌ها از روند صلح در ساختارهای مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.
در همین حال، حنیف اتمر ضمن ابراز قدردانی از حمایت‌های مخلصانه و برادرانه ایران از دولت و مردم افغانستان در بخش‌های مختلف، به خصوص تلاش‌های تهران در حمایت از روند صلح و تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی از این روند سپاسگزاری نمود.
وزیر امور خارجه با در نظرداشت موانع فراراه مذاکرات صلح در دوحه و تأثیرات آن بر نتایج کنفرانس۲۰۲۰ افغانستان که قرار است هفته آینده در جنوا برگزار شود، صحبت کرد.
در ادامه، هردو جانب دیدگاه‌های شان را در مورد موفقیت مذاکرات صلح و نقش ایران در این راستا شریک ساختند. هردو جانب در زمینه تقویت همکاری‌های دو جانبه به خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور، امضای سند جامع همکاری‌ها میان دو کشور و افتتاح خط آهن خواف- هرات نیز صحبت و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا