آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

روند صلح؛ رایزنی حنیف اتمر با زلمی خلیلزاد

وزارت امور خارجه از گفت‌وگوی حنیف اتمر وزیر امور خارجه با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان خبرداد. وزارت خارجه گفته است که در این گفت‌وگو روی روند صلح و مساعی دو کشور بحث شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای امروز جمعه(۱۹جدی) گفته که حنیف اتمر وزیر امور خارجه با زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت خارجهٔ ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، شام دیروز از طریق ویدیو کنفرانس دیدار و گفت‌وگو کرد.
گفته شده که هردو طرف تقویت وافزایش حمایت جامعۀ جهانی از دور دوم مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان و تلاش‌های مشترک واشنگتن و کابل را در راستای موفقیت روند مذاکرات صلح بحث و بررسی قرار دادند.
وزیر امور خارجه، در جریان صحبت‌هایش از مساعی مشترک افغانستان و ایالات متحده جهت یافتن راه حل صلح‌آمیز برای بحران جاری در افغانستان ابراز قدردانی نموده، بر اهمیت بسیج‌نمودن حمایت و اجماع منطقه‌‌ای و بین‌المللی از روند صلح، تأکید کرد.
آقای خلیلزاد از پشتیبانی همه‌جانبهٔ ایالات متحدۀ امریکا از فرآیند صلح افغانستان و همچنان تعهد واشنگتن برای مشارکت و همکاری‌های درازمدت با کابل در زمینه‌های مبارزه با تروریزم و برقراری صلح و ثبات در کشور، به وزیر امور خارجه اطمینان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا