آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

روند صلح؛ موضوع دیدار معاون وزیر خارجه ایران با حامد کرزی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در جریان سفرش به کابل با حامد کرزی رییس‌ جمهور پیشین کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار بر تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور تأکید شده ‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، حامد کرزی رییس ‌جمهور پیشین کشور امروز یک‌شنبه(۲۳ قوس) بانشر خبرنامه‌ای در صفحه فیسبوکش، نوشت: در این دیدار که آقای بهادر امینیان سفیر آن کشور در افغانستان نیز حضور داشت، از دوستی و روابط حسنه میان دو کشور اظهار خرسندی و بر تقویت هر چه بیشتر آن تأکید شد.

خبرنامه افزوده است: در این دیدار همچنان در مورد پروسه صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران روز گذشته برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد. عراقچی در اولین دیدار خود با حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور گفت‌وگو کرد.
وی همچنین در جریان سفر خود به کابل، با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف در مورد مذاکرات صلح افغانستان و نقش ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی کشور و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور و موضوعات مرتبط، بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین عراقچی در این سفر با «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در قصر سپیدار صورت گرفت، دو طرف درباره‌ مذاکرات صلح، پیشرفت‌ها در مذاکرات دوحه، نقش ایران در تأمین صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا