آخرین اخبارافغانستانسیاست

روند صلح؛ هیئت سنای امریکا با رییس اجرایی دیدار کرد

رییس اجرایی حکومت در دیدار با سناتور لیندسی گراهام رییس هیئت سنای امریکا که افغانستان آمده است، دیدار نموده و در آن روی انتخابات، روند صلح و گسترش روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

رییس اجرایی حکومت در دیدار با سناتور لیندسی گراهام رییس هیئت سنای امریکا که افغانستان آمده است، دیدار نموده و در آن روی انتخابات، روند صلح و گسترش روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله شام دیروز دوشنبه (۲۵ قوس) با لینسی گراهام سناتور امریکایی دیدار و روی انتخابات، روند صلح و وضعیت سیاسی کشور صحبت کردند.
عبدالله گفت: در حال حاضر کمیسیون شکایات انتخاباتی به امور مورد اختلاف رسیدگی می‌کند و امیدواریم با تأمین شفافیت به سوی تکمیل روند انتخابات گام برداریم.
داکتر عبدالله همچنان در ادامه صلح را از اولویت‌های افغانستان خوانده و از تلاش‌های ایالات متحده‌ امریکا برای تأمين صلح تشكر كرد.
رییس اجرایی در روند صلح بر کاهش خشونت، گفت‌وگوهای میان‌افغانی و فراگیری آن پیش از رسیدن امریکا به توافق با طالبان تاکید نمود.
در همین حال، سناتور گراهام از وضعیت افغانستان، ابراز امیدواری كرد که نتایج شفاف و قابل اعتبار انتخابات به زودى اعلان گردد.
سناتور گراهام علاوه کرد که ایالات متحده‌ امریکا به استقرار صلح و ثبات و دفع تهدید تروريزم در افغانستان متعهد است و به همکاری‌های خود در اين راستا ادامه می‌دهد.
او در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: صلح مورد قبول افغان‌ها از اولویت‌های حکومت امریکا است و در این مسیر آقای زلمی خلیلزاد به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.
این سناتور امریکایی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی با کاهش خشونت و امضای توافق میان امریکا و طالبان آغاز گردد و یک هیئت همه شمول و فراگیر به نمایندگی از افغانستان در این مذاکرات اشتراک نماید.
گفتنی است که سناتور گراهام پیش از سفر به افغانستان، به پاکستان رفته و با مقامات آن کشور در مورد روند صلح افغانستان و کاهش خشونت‌ها گفت‌وگو کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا