آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

روند صلح افغانستان؛ وزرای خارجه روسیه و امریکا رایزنی کردند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی‌اش در رابطه به افغانستان، برجام و شبه‌جزیره کوریا بحث و تبادل نظر کرد.


به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا روی تعامل موثر دو کشور در باره برنامه هسته‌ای ایران، مشکل شبه جزیره کوریا و وضعیت افغانستان رایزنی کردند.
لاوروف پس از این دیدار گفته است: ما توافق کردیم اقدامات مشترک خود را – که با موفقیت در حال توسعه است – در مورد درگیری‌های منطقه‌ای که منافع ایالات متحده و روسیه با هم منطبق باشد، ادامه دهیم. این، برنامه هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا و تلاش برای احیای برنامه هسته‌ای ایران (برجام) است. این افغانستان است، جایی که ترویکای توسعه یافته روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان به طور فعال کار می‌کند.


وزیر خارجه روسیه افزوده است: ما روی این که چگونه در این مرحله می‌توانیم همه اقدامات مشترک خود را موثرتر کنیم، بحث کردیم.
سرگئی لاوروف در ادامه بیان داشته است که در اصول این یک گفت‌وگوی بسیار مفید بود.
با این حال، روز گذشته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در توییتی، شدیداً از همتای امریکایی‌اش انتقاد کرده و اقدامات امریکا را در افغانستان زیر سوال برده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا