آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

عطامحمد نور در دیدار با اشرف غنی:

روند صلح به بُن‌بست برسد، مردم را در دفاع از کشور بسیج می‎کنیم

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی در دیدار با رییس جمهور غنی، ضمن بررسی وضعیت امنیتی، روند صلح، نقش احزاب به ویژه جمعیت اسلامی در روند صلح، تصریح کرده که از مسلح سازی و ایجاد جزیره‌های قدرت جلوگیری گردد.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی در دیدار با رییس جمهور غنی بر تقویت و حمایت از نظام و قوای مسلح کشور تاکید کرد.
در خبرنامه‌ای که از سوی جمعیت اسلامی منتشر شده، آمده که «در این دیدار در رابطه به وضعیت جاری کشور، اوضاع امنیتی، روند صلح و نقش احزاب سیاسی بویژه جمعیت اسلامی افغانستان و شخصیت‌های سیاسی در این روند بحث‌هایی صورت گرفت».


بر اساس خبرنامه، رهبر جمعیت اسلامی با توضیح دیدگاه این حزب در مورد روند صلح، حمایت از نظام، تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی، تصریح نمود که از مسلح‌سازی و ایجاد جزیره‌های قدرت جلوگیری گردد.


آقای نور تاکید کرد که جمعیت اسلامی از نظام، نیروهای دفاعی و امنیتی و دستاوردها و هم‌چنین روند صلح حمایت می‌کند و در صورت به بُن‌بست رسیدن روند صلح و وضعیت دیگر، بسیج مردم در دفاع از کشور را شکل می‌دهد.


در خبرنامه تصریح شده که «رییس جمهور غنی اذعان داشت که از ظرفیت‌ها، توانایی و دیدگاه جمعیت اسلامی در ایجاد اجماع ملی در مورد صلح و امنیت کشور در دفاع از نظام و ارزش‌های ملی به‌گونه‌ واقعی استفاده می‌کند».
گفته شده که قرار است به‌ زودی اجماع ملی جهت ارایه مشوره‌های ملی شکل گیرد و جلسات آن آغاز گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا