آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سید علی‌رضا محمودی:

روند صلح ملی است، حکومت و سیاسیون مسئول هستند

سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی « توافق ملی و تغییر»، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی می‏گوید که جریان‏های سیاسی به شمول ریاست جمهوری نباید منافع فردی شان را در روند صلح جست‌وجو کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی به نسبت نبود یک اجماع واقعی صلح در افغانستان هشدار می‏دهد و تاکید دارد که اگر این اختلافات حل و فصل نشود، برای کشور پیامد‏های بسیار خطرناک خواهد داشت.
رییس جریان توافق ملی و تغییر می‏گوید که روند صلح از ارزش‏های ملی کشور است و لازم است که با این پدیده برخورد ملی صورت بگیرد.
آقای محمودی به نشست‏های بیرون از کشور اشاره می‏کند و می‏گوید، دیده می‏شود که برخی در این گونه اجلاس‏ به دنبال حفظ جایگاه و منافع فردی شان هستند.
این در حالی است که در اواسط ماه دلو نشست مسکو با مخالفت ریاست جمهوری و برخی از حلقات دیگر برگزار شد که در آن نمایندگان حکومت وحدت ملی حضور نداشت.
او می‏گوید که محمد اشرف غنی به عنوان رییس جمهور کشور باید به تعهدات خود که سوگند نیز خورده است، عمل کند و نسبت به اوضاع کشور و روند صلح برخورد مسئولانه داشته باشد.
قرار بود در هفته گذشته نمایند‏گان طالبان به پاکستان سفر کنند و با نمایند‌‏گان امریکا در مورد جنگ افغانستان گفت‏وگو داشته باشند. این سفر بنابر دلایلی انجام نشد. سید علی‌رضا محمودی می‌گوید که برگزار نشدن این گونه نشست‏ها روند صلح را طولانی خواهد ساخت.
به باور رییس جریان توافق ملی و تغییر امریکایی‏ها به رهبری زلمی خلیلزاد در روند برای دست‌یابی به صلح عجله دارند.
آقای محمودی بیان می‏دارد که ریاست جمهوری و احزاب سیاسی نباید از روند صلح بهره‏برداری انتخاباتی نمایند.
سید علی‌رضا محمودی در ارتباط به تیم مذاکره کننده حکومت می‏گوید که این هیئت به هیچ وجه از تمام افغانستان در روند صلح نمی‏تواند نمایندگی کند و نیازمند به تغییرات گسترده است.
او خاطر نشان می‏سازد که تا اینجا، کار حکومت کنونی خود منافی آمدن صلح بوده است.
آقای محمودی تاکید می‏کند که مردم افغانستان ارزش‏های ۱۸ سال اخیر را نمی‏تواند فدای سر عجله امریکایی‏ها بکند و در روند صلح قربانی بسازد.
با این همه، او تصریح می‏کند که نتایج مذاکرات صلح باید با افکار عمومی کشور شریک ساخته شده و درعین حال حکومت کنونی در روند صلح حضور با اقتدار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا