آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهفرهنگ عامه

رونمایی از پالیسی آموزش و پرورش دختران

پالیسی آموزش و پرورش دختران، در نشستی با حضور رولا غنی، وزیر امور زنان، سفیران کشورهای همکار و نماینده اداره یونسیف از سوی سرپرست وزارت معارف رونمایی شد.

پالیسی آموزش و پرورش دختران، در نشستی با حضور رولا غنی، وزیر امور زنان، سفیران کشورهای همکار و نماینده اداره یونسیف از سوی سرپرست وزارت معارف رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، هدف از ایجاد این پالیسی کنار زدن موانع آموزشی برای دختران و زنان، کاهش تفاوت میزان شمولیت دختران و پسران، آوردن دختران خارج از مکتب به سیستم آموزش و پرورش و متعهد ساختن وزارت معارف به عملکرد مثبت در برابر شاگردان وکارمندان زن عنوان شده است.
رولا غنی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش دختران و زنان گفت که داد خواهی بانوان برای حقوق‌شان در همه عرصه‌ها به ویژه در پروسه صلح نشان می‌دهد که زنان با کسب تعلیم و دانش دیگر خاموش نیستند و می‌توانند با صدای واحد دیدگاه و خواسته‌های‌شان را بیان کنند.
میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف کشور در این نشست گفت این وزارت تلاش دارد تاپایان دهه معارف هیچ کودک بیرون از مکتب باقی نماند.
وی با تأکید بر فراهم‌سازی زمینه‌های معارف با کیفیت در کشور گفت در راستای اعمار مکاتب، بهبود نصاب تعلیمی، بلند بردن ظرفیت آموزگاران موجود و استخدام آموزگاران مسلکی، تلاش جدی جریان دارد.
قرار است حکومت در جریان سال جاری مالی، ۲۷۰۰ مکتب در نقاط مختلف کشور اعمار کند.
بلخی از ادارات و نهادهای همکار داخلی و نمایندگان کشورها و موسسات خارجی خواست که در راستای تطبیق پالیسی آموزش و پرورش دختران، در کنار وزارت معارف همکاری کنند.
وزارت امور زنان به عنوان همکار مهم وزارت معارف در زمینه ایجاد پالیسی آموزش و پرورش دختران به شمار می‌آید.
دلبر نظری، وزیر امور زنان با تأکید بر آن که انکشاف ملی مملکت بدون مشارکت زنان امکان پذیر نیست، خواهان مبارزه جدی با چالش‌ها و باورهای ناپسندی شد که مانع آموزش و پرورش دختران می‌شود.
همکاران خارجی به ویژه سفیر کانادا، نماینده سفارت کوریا و نماینده اداره یونسیف، در این نشست بر ادامه همکاری‌های شان در راستای آموزش و پرورش در افغانستان به ویژه تطبیق پالیسی آموزش و پرورش دختران، تعهد نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا