آخرین اخبارمنطقه

رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر»


روز گذشته منابع خبری از ایران گزارش دادند که این کشور در مراسم رژه نظامی در تهران از جدید ترین موشک بالستیک با نام «خرمشهر» رونمایی کرده است.
گفته شده که موشک خرمشهر ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند تا برد ۱۸۰۰ کیلومتر چندین کلاهک را حمل کند. به گفته فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه ایران، روند آموزش این موشک آغاز شده و به زودی عملیاتی می‎شود.
به نقل از بی بی سی فارسی، درماه میزان سال گذشته رسانه‎های ایرانی گزارش دادند که حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در مجلس گفته بود:« سه محصول اساسی در حوزه موشکی که برتری و قدرت دفاعی ما را چندین و چند برابر افزایش می‌یابد به صحنه تولید خواهیم آورد.»
او افزوده بود که تا پایان سال، «موشک غدیر» سوخت جامد با برد بلند؛ «موشک سجیل» سوخت جامد با برد بلند و «موشک خرمشهر» با برد بلند و دقت اصابت بالا عملیاتی خواهد شد.
ایالات متحده امریکا برنامه موشکی ایران را شامل «برجام» دانسته و ادامه آن را نقض مواد آن توافق‎نامه تلقی می‎کند، ولی ایران صنعت موشکی‎اش را جدا از برجام دانسته و بر ادامه آن تاکید می‎کند.
گفتنی است که پس از برنامه هسته‎ای ایران، صنایع موشکی آن کشور از تنش‎زا ترین برنامه‎های نظامی بوده که همواره اعتراض برخی کشورها از جمله امریکا را نیز برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا