آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

رونمایی نهمین مجموعه شعری« وهاب مجیر» در بلخ


رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ، در مراسم رونمایی کتاب «مرد بی‌آیینه» می‌گویند: شرایط برای چاپ کتاب در این ولایت بهتر شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نهمین کتاب از “وهاب مجیر” شاعر پرآوازه فارسی‌زبان در ولایت بلخ، زیر نام «مرد بی‌آیینه» در مزار شریف رونمایی شد.
وهاب مجیر، به خبرگزاری دید گفت: کتاب شعر “مرد بی‌آیینه” شامل بیش از ۵۰ غزل با موضوعات عاشقانه و اجتماعی می‌باشد، که از سوی انتشارات برگ در مزارشریف به چاپ رسیده است.
صالح محمد خلق، رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ که در این مراسم شرکت کرده بود گفت: قبل از این ۸ کتاب دیگر از “وهاب مجیر” که بیشتر شامل اشعار عاشقانه می‌شود، به چاپ رسیده است.
وی افزود: مجیر شاعری است که مشکلات، کاستی‌ها و نیازهای جامعه را به صورت شعر، با زبان ساده و همه‌فهم بیان می‌کند. به باور وی، استفاده از اصطلاحات و واژه‌های محلی، یکی از نقاط قوت در اشعار مجیر است.
آقای خلیق افزود: در سال‌های اخیر شرایط برای چاپ آثار بهتر شده و نهادهایی یافت می‌شوند که از حمایت برخی تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی برخوردار بوده، و آثار شاعران و نویسندگان را به چاپ می‌رسانند.
وی گفت: در سال گذشته ۲۵ کتاب در این ولایت به چاپ رسیده است.
گفتنی است، قبل از این کتاب‌های دیگر به نام‌های “همه‌سو حصار و زندان، یک کوچه پنجره، آشفته‌تر از باد، سکوت تشنه‌ی برکه، هزار زخم و دیگر کتاب‌ها از “وهاب مجیر” به چاپ رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا