آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

رویترز: نخست وزیر قطر در سفر به قندهار با ملا هبت‌الله آخوندزاده دیدار کرده است

خبرگزاری دید: رویترز در گزارشی گفته است که شیخ محمد بن عبدالرمان آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در سفر به قندهار با ملا هبت‌الله آخوندزاده دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این موضوع را خبرگزاری رویترز در گزارشی که امروز چهارشنبه(۱۰ جوزا) منتشر کرده، بیان نموده است.

در گزارش رویترز نوشته شده: در این دیدار در مورد حل تنش بین طا-لبان و جامعه‌ جهانی گفت‌وگو شده که بیانگر تمایل طا-لبان برای بحث در مورد راه‌های پایان‌دادن به انزوای بین‌المللی آن‌ها است.

رویترز افزوده که دولت امریکا در جریان این گفت‌وگو قرار گرفته است و در حال هماهنگی روی همه‌ موضوعات مورد بحث، از جمله ادامه‌ی گفت‌وگو با طا-لبان است.

رویترز نوشته است که یکی دیگر از موضوعاتی که نخست‌وزیر قطر با ملا هبت‌الله در مورد آن بحث کرده است «نیاز به پایان‌دادن ممنوعیت آموزش و اشتغال زنان» بوده است.

منبعی که به شرط محفوظ ماندن هویتش با رویترز صحبت کرده، گفته است که این نشست «بسیار مثبت» بوده و ملا هبت‌الله آخوندزاده «بسیار علاقمند» ادامه‌ گفت‌وگو با جامعه‌ جهانی بوده است.

رویترز نوشته است که کاخ سفید، وزارت امور خارجه‌ قطر و سفارت قطر در واشنگتن از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ قطر، روز جمعه (۲۲ ثور) به شهر قندهار در جنوب افغانستان سفر کرد و به صورت علنی با محمد حسن آخوند نخست‌وزیر دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا