اسلایدشوافغانستان

رویداد«شفاخانه ۴۰۰ بستر» در بیرون از کشور طراحی شده‌است

هلال‌الدین‌ هلال، معین وزارت دفاع ملی در امور کشف و استخبارات استراتیژیک‌ و رییس هیات بررسی رویداد تروریستی بر شفاخانه سردار محمد داوود خان( شفاخانه ۴۰۰ بستر) کابل، در نشست خبری به رسانه‌ها اعلام کرد که ۲۴ نفر به اتهام غفلت وظیفوی در حمله تروریستی بر این شفاخانه، بازداشت شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، تحقیقات هیات بررسی این رویداد تروریستی نشان می‌دهد که این حمله قبل از قبل در بیرون از مرزهای افغانستان سازمان‌دهی شده بود.
رییس هیات بررسی رویداد تروریستی سردارمحمد داوود خان به صراحت اعلام کرد: گزارش‌هایی مبنی بر این‌که برخی‌ها از داخل شفاخانه با مهاجمان تروریستی همکاری داشته‌اند، این هیات به کدام سند و شواهدی دست نیافته است.
آقای هلال در بخشی از سخنان‌اش خاطرنشان کرد: موتری که به داخل این شفاخانه انتقال داده شده بود، پلیت جعلی را در اختیار داشت که مالک آن بازداشت شده‌است.
بر بنیاد تحقیقات، ۲۴ نفری که به اتهام سهل‌انگاری در برابر حمله تروریستی بازداشت شده‌اند، بعضی شان جنرال این شفاخانه بوده و متباقی آن‌ها شامل بخش محافظتی، اداری و استخبارات می‌شوند که در حال حاضر تحت تحقیق قرار دارند.
هیات بررسی رویداد تروریستی شفاخانه سردار محمدداوود خان هنوز تحقیقات خود را تکمیل نکرده است و اعضای این هیات گفته‌اند که به دلیل پیچیده‌بودن این حمله، تحقیقات به زمان بیشتری نیاز دارد.
بر بنیاد آخرین گزارش‌ها، تعدادی از زخمی‌ها در این حمله تروریستی به دلیل جراحت برداشتن عمیق، جان باخته‌اند که این امر، آمار تلفات را بلند برده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا