آخرین اخبارافغانستانبرگزیده

شورای ولایتی بلخ:

رویداد قول اردوی شاهین باید به صورت جدی بررسی شود

رییس و اعضای شورای ولایتی بلخ از دولت مرکزی می‌خواهند تا رویداد خونین حمله به قول اردوی شاهین را مانند دیگر قضایا به فراموشی نسپرده و بصورت جدی بررسی کند .
به گزارش خبرگزاری دید، شجاع الدین شجاع، عضو شورای ولایتی بلخ درگفت‌وگو با خبرگزاری دید گفت: حادثه روز جمعه ناکارآیی و بی‌کفایتی مسوولین بلندرتبه قول اردوی ۲۰۹ شاهین را نشان می‌دهد.
وی گفت: مسوولین بلند رتبه باید این حادثه را جدی گرفته و مانند حوادث مشابه در شفاخانه سردار محمد داوود به فراموشی نسپارند.
داکتر محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری دید بیان داشت: وقوع حادثه با این ابعاد گسترده دور از انتظار بود.
وی تاکید کرد: دشمن بخاطر رسیدن به اهداف شوم و تضعیف روحیه سربازان از هیچ جنایت و وحشتی دریغ نمی‌کند، اما انجام چنین جنایت در مکان مقدسی مانند مسجد واقعاً مایه نگرانی و جای شرم برای جانیانی است که خود را مسلمان نامیده و دست به این جنایات می‌زنند.
آقای حدید همچنان گفت: در گذشته‌ها نیز حوادث مشابه در مناطق مختلف کشور روی داده، ولی تاهنوز هیچ‌کدام از این قضایا به صورت جدی بررسی نشده است.
وی عدم مجازات عاملین این‌گونه قضایا را سبب جسور شدن دشمنان و تروریستان دانست و از مسوولین خواست تا عاملین این رویداد خونین را هرچه زود تر به پنجه قانون بسپارند .
برخی دیگر از اعضای شورای ولایتی بلخ نیز بدین باور اند که وقوع چنین رویداد بدون هماهنگی از داخل قول اردو غیرممکن است و مهاجمان به تمامی مراکز داخل قول اردو بلدیت کامل داشته‌اند.
آنان این رویداد را ناشی از غفلت وظیفوی مشخص در بخش کشف و تحقیق و محافظت دانسته و از دولت می‌خواهند تا از قالب تشریفات وسخن بیرون شده و در این زمینه تحقیقات همه‌جانبه و جدی کند .
در رویداد خونین روز جمعه در قول اردوی ۲۰۹ شاهین حدود ۱۵۰ تن از سربازان و منسوبین این قول اردو کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا