آخرین اخبارافغانستان

ریاست‌جمهوری، امروز را« ماتم ملی» اعلام کرد


براساس اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان، روز یکشنبه به دلیل حمله وقوع حمله مرگ‌بار در مسجد قول اردوی ۲۰۹ شاهین ماتم ملی اعلام شده‌ است.
در اعلامیه همچنان گفته شده که این حمله در مسجد قول اردوی ۲۰۹ شاهین انجام شده و سربازان را حین ادای نماز جمعه هدف قرار داده‌است.
در این اعلامیه همچنان اضافه شده است که به تاریخ ۳ ثور، در داخل کشور و نیز در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در خارج از کشور، بیرق افغانستان به صورت نیمه‌برافراشته خواهد بود.
وزارت دفاع افغانستان تایید کرد که دست‌کم ۱۰۰ سرباز طالبان در این حمله کشته و یا زخمی شدند، بنابر گفته‌های منابع محلی، دست‌کم ۷۰ سرباز اردوی ملی در این حمله کشته و در حدود ۸۰ نفر زخمی شدند.
همچنین شورای علمای افغانستان این حمله را عملی غیراسلامی و غیرانسانی خوانده و حمله در مسجد بالای مسلمانان را فاقد هرگونه توجیه اسلامی و انسانی دانست.
جنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت: این حمله‌ی مرگ‌بار، ماهیت وحشیانه طالبان را نشان می‌دهد.
از سوی دیگر، حامد کرزی، رییس‌جمهور سابق افغانستان حمله به قول اردوی شاهین در بلخ را محکوم کرده و وقوع این حوادث را ” نتیجه دست به دست هم‌ دادن دسیسه” دانست که ” از یک‌طرف به نام تروریزم و از جانب دیگر بنام مبارزه علیه تروریزم از افغان‌ها قربانى می‌گیرد.»
امرالله صالح، وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی افغانستان، در فیسبوک‌اش نوشته که “حامیان و همفکران طالبان که در زیر پرچم ملی کشور زندگی می‌کند، بدتر از انتحاری‌ها بوده‌اند و ممکلت به تصفیه نرم و سخت نیاز دارد.”
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هندوستان در صفحه تویترش نیز حمله در مسجد قول اردوی شاهین را بزدلانه توصیف کرد، وی همچنین با کسانی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند، ابراز همدردی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا