آخرین اخبارافغانستان

ریاست اجراییه: لویه جرگه برگزار می‌شود

ریاست اجراییه از عملی‌شدن تعهدات حکومت وحدت ملی طی سال جاری خبر داد و گفت که برگزاری لویه جرگه و تعدیل قانون اساسی نیز عملی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، مجیب‌الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (۲۶ حوت) در آخرین کنفرانس خبری سال ۱۳۹۵ گفت: عمده‌ترین تعهدات حکومت عملی شده است و اقداماتی نیز در خصوص برخی از تعهدات، مانند اصلاحات انتخاباتی و برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی صورت گرفته است که آرام آرام عملی می‌شود.
وی اظهار داشت: نیاز بنیادین و اساسی به اصلاحات در بخش امنیتی احساس می‌شود و امیدواریم با آمدن آقای امرالله صالح، قدم‌های مثبتی برای بهبود اوضاع امنیتی برداشته شود.
سخنگوی رییس اجراییه در خصوص مذاکرات صلح با طالبان گفت: هر مذاکره و ابتکاری که برای صلح صورت می‌گیرد، باید به رهبری افغانستانی‌ها باشد.
رحیمی در خصوص اظهارات اخیر عطا محمد نور علیه عبدالله عبدالله گفت: ریاست اجراییه در خصوص سخنان والی بلخ اظها نظری نداشته است؛ اما امیدواریم تمام مسوولان ساختار سیاسی را مد نظر قرار داده و بر اساس آن صحبت کنند.
وی با درخواست از پاکستان برای انجام اقدامات عملی علیه تروریزم تاکید کرد: حکومت افغانستان از هر فرصت مسالمت‌آمیز برای حل مشکلات با پاکستان بهره جسته و اکنون نیز بنای ما بر حل و فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها با اسلام‌آباد است.
سخنگوی ریاست اجراییه در باره احتمال افزایش نیروهای امریکایی در کشور تصریح کرد: ما قرار داد امنیتی و استراتژیک با این کشور داریم و تعداد نیروهای امریکایی بر اساس نیازها و مشورت با نیروهای حمایت قاطع گرفته می‌شود.
مجیب الرحمن رحیمی در آخر تاکید کرد: کمسیون مستقل انتخابات باید اعتماد از دست‌رفته مردم را بازیابی کند و از اقداماتی که اطمینان مردم به نهادهای انتخاباتی را خدشه‌دار می‌کند، اجتناب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا