آخرین اخبارافغانستانسیاست

ریاست اجرایی: انحصار قدرت از سوی ارگ، بحران آفریده است

مجیب‌الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می‌گوید که تشکیل حکومت وحدت ملی، حکومت را بیش از حد متمرکز ساخت و این ریاست خواهان تغییر نظام است.
به گزارش خبر گزاری دید، مجیب‌الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی در نشست تجلیل از قانون اساسی امروز چهارشنبه «۲۷جدی» گفت: بحران‌های یک دهه گذشته و انحصار قدرت توسط ارگ پراکندگی را در سیاست افغانستان به وجود آورده و سبب ایجاد بیشتر بحران در کشور شده است.
رحیمی افزود: تشکیل حکومت وحدت ملی حکومت را بیش از حد متمرکز ساخت و ما خواهان تغییر نظام در کشور و عملی شدن توافق‌نامه سیاسی این حکومت هستیم.
آقای رحیمی، ریاست اجرایی را پابند به عملی‌شدن توافق‌نامه سیاسی دانسته گفت: ریاست اجرایی درتلاش اصلاح نظام انتخاباتی، تبدیلات در کمیسیون انتخابات و توزیع شناسنامه‌های برقی، برای برگزاری یک انتخابات شفاف است، تا دیگر تقلبات گسترده انتخابات سال ۲۰۱۴ تکرار و رای مردم نادیده گرفته نشود.
رحیمی همچنان گفت: حلقاتی در تیم مقابل وجود دارد که بخاطر مسایل قومی و سیاسی جلو توزیع شناسنامه‌های برقی را می‌گیرند.
در همین حال، محمد ناطقی عضو ائتلاف ملی برای نجات افغانستان نیز، در مور انحصار قدرت توسط ارگ ریاست جمهوری گفت: تفویض صلاحیت‌های بیش از حد به رییس جمهور، تمرکز قدرت در افغانستان و انتخاب حامد کرزی به عنوان رییس اداره موقت دولت افغانستان از مهمترین اشتباهات ما در کنفرانس بن بود.
سخنگوی ریاست اجرایی در حالی این مسایل را بیان می‌کند که داکتر عبدالله از سوی حامیان سابقش به جبن سیاسی و خیانت به همرزمان سابق متهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا