آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

داکتر عبدالله:

ریاست اجرایی برای آغاز مذاکرات با طالبان هیچ پیش‌شرط ندارد

رییس اجرایی می‌گوید که این ریاست برای شروع مذاکره با گروه طالبان هیچ پیش‌شرط ندارد و از سویی هم قبل از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هرگامی که برای کاهش خشونت‌ها بر داشته می‌شود به نفع مردم افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت امروز دوشنبه ( ۱۴ دلو) در نشست شورای وزیران گفت: هرگونه شرط گذاشتن برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، می‌تواند تعلل و عدم تعهد را برای رسیدن به صلح که خواست اصلی مردم افغانستان است، نشان دهد.
ایشان علاوه کرد که هرچند در جریان مذاکرات صلح با طالبان شرایط و بحث‌های خود را به نمایندگی از مردم افغانستان خواهد داشت، اما به مردم افغانستان، جامعه بین‌المللی و طرف طالبان اطمینان می‌دهد که برای شروع مذاکره هیچ پیش شرطی ندارد.
این در حالیست که زلمی خلیلزاد نماینده وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان روز شنبه با محمد اشرف غنی رییس جمهور، حامد کرزی رییس جمهور پیشین، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و برخی دیگر از سیاستمداران برجسته کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.
بیانیه‌های ضد و نقیض درباره این جلسات توسط ارگ، دفتر حامد کرزی و ریاست اجراییی به نشر رسیده است.
ریاست جمهوری به نقل از خلیلزاد گفت: «هنوز هیچ توافقی در بحث و گفت‌وگو با طالبان حاصل نشده است».
در عین حال در بیانیه دیگری که از سوی دفتر حامد کرزی منتشر شده است، آمده است که خلیلزاد از پیشرفت مذاکرات صلح با طالبان خوشحال است و امیدوار است که این نتایج ثمر بخش باشد.
زلمی خلیلزاد در دیدار با اعضای تیم داکتر داکتر عبدالله عبدالله گفته است که کاهش خشونت و آتش‌بس یک امر ضروری است اما قبل از امضای توافقنامه ممکن نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا