آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهفرهنگ و دانش

ریاست تحقیق، تألیف و ترجمه در وزارت تحصیلات عالی ایجاد شد

وزارت تحصیلات عالی کشور ریاست تحقیق، تألیف و ترجمه را در چوکات این وزارت ایجاد و مرضیه وفایی را به‌حیث نخستین رییس این اداره معرفی کرده است.

وزارت تحصیلات عالی کشور ریاست تحقیق، تألیف و ترجمه را در چوکات این وزارت ایجاد و مرضیه وفایی را به‌حیث نخستین رییس این اداره معرفی کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی امروز (شنبه، ۲۸ ثور) در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس این وزارت برگزار شده بود، ایجاد ریاست تحقیق، تألیف و ترجمه را از جمله اولویت‌های وزارت تحصیلات عالی خواند.
آقای عمری گفت: «تحقیقات علمی، تألیف و ترجمه از جمله فعالیت‌های اساسی نهادهای تحصیلی کشور می‌باشد که خوشبختانه توانستیم جهت معیاری‌سازی این فعالیت‌ها گام‌های عملی برداریم.»
او از مسئولان دانشگاه‌های کشور نیز خواست که برای حل مشکلات جامعه و جست‌وجوی راه‌های حل به سوی تحقیقات، گام بردارند.
وزیر تحصیلات عالی از خانم وفایی نیز خواست تا با ایجاد مراکز تحقیقات علمی در نهادهای تحصیلی کشور، فرهنگ تحقیقات علمی معیاری را میان استادان و دانشجویان نهادینه سازد.
در همین حال عبدالتواب بالا کرزی، معین علمی وزارت تحصیلات عالی در این محفل روی ضرورت پژوهش، تألیف و ترجمه در نظام تحصیلات عالی کشور اشاره کرده و گفت: «اداره‌ی تحقیق، تألیف و ترجمه در کشور باید ۴۰ سال قبل ایجاد می گردید.»
بالا کرزی همچنان گفت که با فعالیت‌های این اداره فرهنگ پژوهش، تألیف و ترجمه در نهادهای تحصیلات عالی کشور تقویت و قوانین و لوایح قبول شده به میان خواهد آمد.
از سویی هم، مرضیه وفایی، نخستین رییس ریاست تحقیق، تألیف و ترجمه در این محفل تحقیقات علمی را مسئولیت نسل دوم دانشگاه‌ها خوانده و گفت که برای نهادینه‌ساختن این فرهنگ روی راهکارها و روش‌های ویژه در این زمینه کار خواهد کرد.
خانم وفایی یکی از استادان دانشگاه کابل است که در رشته‌ کیمیای غیرعضوی سند دکتورا دارد. او عضویت کمیسیون نصاب و تحقیق را نیز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا