آخرین اخباراجتماعافغانستان

ریاست ترافیک کابل از رنگ جدید تکسی‌ها رونمایی کرد

خبرگزاری دید: ریاست ترافیک وزارت امور داخله از رنگ جدید تکسی‌های شهری و روستایی در شهر کابل رونمایی کرد.

مولوی محمد نبی عمری معین وزارت داخله امروز سه‌شنبه (۱۹ ثور)، در یک نشست خبری در کابل از رونمایی رنگ تکسی‌های شهری و روستایی خبر داد و گفت: عرضه خدمات معیاری از اولویت های مبرم ما بوده و متعهد به ارائه خدمات معیاری به شهروندان هستیم.

این در حالی است که چند روز قبل ریاست ترافیک شهر کابل از تغییر رنگ تکسی‌های شهری خبر داد. این ریاست رنگ آبی را به جای رنگ زرد تکسی‌های شهری و روستایی معرفی کرد.

معین وزارت داخله همچنین گفته که فساد در تمام پروسه‌ها کاری از میان برداشته شده و خدمات اکنون به گونه سریع، شفاف و مطمئن به مردم عرضه می‌گردد.

در همین حال، داکتر حسیب الله مختار رییس عمومی ترافیک نیز گفته: طبق طرزالعمل تایید شده این ریاست، ما به رعایت معیاری برای وسایط شهری و روستایی در قسمت رنگ و نظم ترافیک متعهد هستیم.

رییس عمومی ترافیک افزود که ۲۰-۳۰ درصد انتقالات در مرکز و ولایات توسط تکسی و متباقی ۷۰-۸۰ درصد آن توسط وسایط شخصی صورت می‌گیرد که این امر مشکلات امنیتی و جنایی را به میان آورده است.

او همچنین گفت: در گذشته رنگ تکسی نه معیاری بود و نه کد مشخص داشت و رنگ فعلی دارای کد مشخص بوده و در کنوانسیون بین المللی نیز ثبت می‌باشد.

به گفته او، با انفاذ این طرزالعمل و به منظور کاهش سطح جرایم، تمام مالکین تکسی ثبت بایومتریک گردیده، ضمن اخذ تضمین متعبر رنگ تکسی‌ها نیز به تفکیک شهر ها و روستاها تنظیم خواهد شد.

رییس عمومی ترافیک می‌گوید: تطبیق این طرزالعمل از فردا چهارشنبه (۲۰ ثور) در مرکز و ولایات آغاز گردیده و برای مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

او همچنین گفت که پس از ختم دوره معینه با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که نجات نواز؛ سخنگوی ریاست ترافیک شهر کابل هفته گذشته گفت که رنگ تکسی‌های شهری به زودی تغییر داده می‌شود.

او افزود که بیش‌تر رسانه‌ها در این مورد گزارش‌های نادرست نشر کردند و آنان به زودی طی کنفرانس مطبوعاتی جزئیات کامل را با مردم شریک می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا