آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

ریاست جمهوری برای ۱۷ افسر نیروهای امنیتی کشور مدال داد

رییس جمهور غنی به افسران ارشد نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی کشور مدال‌های عالی دولتی داد.
به گزارش خبرگزاری دید، اشرف غنی رییس جمهور کشور روز چهارشنبه«۱۸دلو» در دیدار با افسران ارشد نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی کشور به آن‌ها مدال‌های عالی دولتی اعطا کرد.
این مدال‌ها زمانی به کسی داده می‌شود که وظیفه خود را در راستای دفاع از وطن، تأمین امنیت، مبارزه با تروریزم و تحکیم حاکمیت ملی انجام دهد.
این مدال‌های عالی دولتی به ۵ افسر قوای عملیات‌های خاص (جیساک) ۲ افسر مرکز ملی نصرت، ۲ افسر قول‌اردوی قوای هوایی، ۲ افسر قوماندانی عمومی قطعه خاص پولیس و ۶ افسر وزارت دفاع ملی تفویض شده است.
آقای غنی بعد از اعطای مدال‌ها، این روز را خاص تعریف نموده گفته است که او درسیمای هریک آن‌ها تدبیر، شجاعت، دلیری، پیروزی، بقا و وقار افغانستان را می‌نگرد.
وی با ستایش از نیروهای امنیتی کشور افزوده است:«دشمنان کشور بدانند که هریک شما برعکس آنان، جهت نابودی و سرکوبی تروریستان، شجاعانه اقدام می‌کنید و شما مبیین ارادۀ ملی افغانستان هستید.»
آقای غنی همچنان افزوده است که قوای هوایی افغانستان در سه سال دوره حکومت‌اش به مرحله بلوغ رسیده است و اکنون آنها عملیات‌های نظامی را با دقت لازم، منسجم و هدفمند انجام داده می‌توانند و دشمنان افغانستان توانایی مقابله را با این نیروها ندارند.
وی گفته است که اصلاحات در وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی جریان دارد و اکنون فرصت برای تغییر نسل نوین است.
رییس‌ جمهور کشور همچنان افزوده است، سیستم اصلاحی که در نهادهای امنیتی و دفاعی تطبیق می‌گردد، شفاف و براساس کفایت و معیارهای لازم انجام می‌پذیرد.
این افسران در حالی از سوی ریاست جمهوری مدال دریافت کرده‌اند که در هفته‌های اخیر پایتخت کشور شاهد خونین‌ترین حملات تروریستی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا