آخرین اخبارجهانزنانسیاست

رینا امیری: بسته ماندن مکاتب در میان طا-لبان دودستگی به وجود آورده است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران افغانستان گفته است که ممنوعیت آموزش دختران در میان طا-لبان دو دستگی به وجود آورده است.

رینا امیری

رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران در مصاحبه‌ای با تی‌آر‌تی در دوحه گفته است که طا-لبان به وعده‌های خود عمل نکردند و اگر آن‌ها شرایط بین‌المللی را برآورده نکنند، تحریم‌ها کاهش نمی‌یابد.
رینا امیری گفته است که طا-لبان در مورد ممنوعیت آموزش دختران اختلاف نظر دارند و بخشی از آنان بازگشایی مکاتب را تصمیمی درست می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد که طا-لبان باید تصمیم خود را در مورد بازگشایی مکاتب بگیرند و اگر آن‌ها شرایط بین‌المللی را برآورده نکنند، تحریم‌ها کاهش نمی‌یابد و به رسمیت شناخته نخواهند شد.
امیری: کسانی در درون جنبش طا-لبان درک می‌کنند که بازگشایی مکاتب تصمیم درستی است، زیرا این تصمیم در راستای بقای سیاسی شان نیز است.
او تصمیم طا-لبان را در مورد ممنوعیت آموزش دختران، یک تصمیم بی‌سابقه در میان کشورهای اسلامی دانست و افزود: توسعه جامعه به توانمندسازی زنان چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ امنیتی مهم است.
نماینده ویژه امریکا در ادامه مردم افغانستان را اهرم فشار علیه طا-لبان خواند و گفت: زنان افغانستان تنها نیستند. آن‌ها قربانی نه بلکه رهبران هستند و امریکا در کنار آن‌ها می‌ایستد.
به گفته وی، مردم افغانستان نیز نارضایتی خود را در مورد این تصمیم طا-لبان ابراز کرده و مردم این کشور طرفدار تحصیل دختران هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا