آخرین اخبارجهانزنانسیاست

رینا امیری: چندین روز در باره حقوق بشر و زنان افغانستان در دوحه بحث کردم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان از سفر چند روزه‌اش به دوحه خبر داد.

 

رینا امیری

رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و حقوق زنان افغانستان امروز چهارشنبه(۱۱ حوت) گفت که چندین روز در دوحه پیرامون حقوق بشر و زنان افغانستان و اهمیت رهبری جهان اسلام روی این مسایل تبادل نظر کرده است.
امیری: چندین روز در دوحه در مورد حقوق زنان و بشر در افغانستان و اهمیت رهبری جهان اسلام روی این موضوعات گفت‌وگو کردم. رهبران زن قطر نمونه‌ای عالی از زنان مسلمان در نقش‌های عمومی و سیاسی برای پیشرفت کشورشان هستند.
وی با اشاره به این‌که با متحدان و شرکای امریکا در امور اهمیت هماهنگی تلاش‌ها در زمینه حقوق بشر و زنان بحث کرده، افزود که تیم رباتیک افغانستان بازتاب قدرتمند استعداد، دیدگاه و نبوغ دختران افغانستان است.
نماینده امریکا بیان داشت: آموزش دختران رفاه اجتماعی و اقتصادی جوامع را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به رشد و نوآوری افغانستان کمک کند.
او همچنین گفت که به تعامل با جهان اسلام برای نشان دادن تنوع غنی در اسلام و جایگاه زنان و دختران در فضاهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ادامه خواهد داد.
به گفته وی، افغانستان باید از استعداد زنان و دختران خود برای حرکت به سوی ثبات و آینده‌ای که افغان‌ها شایسته آن هستند استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا