آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

رییسی و خان: ایجاد دولت غیرفراگیر در افغانستان مشکلات این کشور را بیشتر خواهد کرد

رییس جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان ضمن تاکید بر ایجاد دولتی فراگیر در افغانستان، بیان کرده‌اند که دولتی نافراگیر مشکلات این کشور را بیشتر خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران و عمران خان نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای دیدار کردند.
رییسی در این دیدار گفت: سابقه ۲۰ سال حضور نیروهای امریکایی و غربی در افغانستان هیچ نتیجه‌ای جز خرابی، آوارگی و کشتار بیش از ۳۵ هزار کودک و هزاران زن و مرد افغانستانی نداشت».
آقای رییسی گفت: خروج نیروهای امریکایی فرصتی تاریخی برای شکل‌گیری حکومتی مردمی در افغانستان و برقراری آرامش در این کشور و منطقه است».
رییسی در این دیدار که در حاشیه نشست شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان انجام شد، گفت که «عزم ایران ارتقای روابط و همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه با کشورهای همسایه است و در این میان پاکستان جایگاه خاصی دارد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان هم در این دیدار تایید کرد که اگر در افغانستان «دولت فراگیر» تشکیل نشود، مشکلات افغانستان بیشتر می‌شود و افزود که این مشکلات «مستقیماً بر پاکستان و ایران تأثیر خواهد گذاشت.»
نشست سران سازمان شانگهای روز گذشته و امروز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حالی برگزار شده که محور بحث آن مسایل افغانستان، در غیاب نماینده‌ای از این کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا