آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاستمنطقه

رییس‌جمهور: از جهانیان می‌خواهیم که به تعهدات‌شان عمل کنند


رییس‌جمهور غنی، در نشست “پروسه کابل” که امروز برگزار شده است، از جهانیان خواست تا به تعهدات‌شان که در قبال افغانستان داشته‌اند، عمل کنند.
آقای غنی، با جانی خواندن مخالفان مسلح دولت گفت که اسلام دین صلح است، ولی جنگجویان مخالف دولت ادعا می‌کنند که مبنای جنگ‌شان «دین» است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش پذیرفت که حکومت وحدت ملی مشکلات فراوانی دارد و همین مشکلات هم سبب تشدید خشونت‌ها در کشور شده است.
رییس‎‌جمهور همچنان از برگزاری یک شورای مشورتی سراسری برای صلح نیز خبر داده، افزود که حکومت افغانستان به گونه قطعی صلح می‌خواهد.
به گفته وی، نیروهای امنیتی افغانستان باید تقویت شوند تا طالبان در بُعد نظامی برنده نباشند، ولی تقویت نیروهای امنیتی بدون آوردن اصلاحات در ارگان‌های امنیتی کشور ممکن نیست.


گفتنی است که نشست «پروسه کابل» به منظور تامین صلح در افغانستان به شمول نمایندگان امریکا، روسیه، ملل‌متحد، ناتو و بیش از بیست کشور جهان در کابل برگزار شده است.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که پیش از این نیز نشست‌های مشابهی در کابل، مسکو و اسلام‌آباد، به منظور زمینه‌سازی برای گفت‌وگو و صلح مخالفان مسلح با دولت افغانستان، برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا