آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

امرالله صالح:

رییس‌جمهور از قوه قضاییه خواسته که تروریستان را محکمه علنی نمایند

معاون اول ریاست‌ جمهوری می‌گوید رییس‌ جمهور محمداشرف غنی از قوه قضاییه کشور خواسته است که تروریستان بازداشت‌شده را باید محکمه علنی نمایند.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری امروز سه‌شنبه(۲۷ عقرب) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود تأکید کرده است که برای تروریستان بازداشت‌شده هرچه زودتر محکمه علنی دایر گردد.
با آن‌‎که آقای صالح روشن نکرده است که کدام تروریستان، اما چند روز پیش نیز وی از محکمه علنی تروریستانی که در حمله به دانشگاه کابل دست داشتند، خبر داده بود.
امرالله صالح همچنان گفته است که مسئولیت نظارت از تطبیق میثاق امنیتی در ده شهر بزرگ افغانستان به معاونیت اول ریاست‌ جمهوری سپرده شده است.
به گفته او، «به اساس هدایت مستقیم و واضح جلالتمآب رییس ‌جمهور کشور در جلسه ۲۵ کابینه مسئولیت نظارت از تطبیق میثاق امنیتی در ده شهر بزرگ و عمده افغانستان به عهده معاونیت اول ریاست جمهوری گذاشته شد».
آقای صالح از بازداشت دومین طراح حمله به دانشگاه کابل نیز خبر داده و گفته است که این شخص حزب‌الله نام دارد و در اصل از ولایت کنر می‌باشد.
در حمله ۱۲ عقرب سال روان که بر دانشگاه کابل انجام شد، ۲۲ تن جان باخته و ۲۷ تن دیگر مجروح گردیدند. بیشتر قربانیان حمله دانشجویان بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا